رژیم غذایی خواهران کارداشیان برای حفظ تناسب اندام‌
10 خرداد 1399 ساعت: 23:3



یکی از علاقه‌مندی‌های بسیاری از افرادی که اخبار مربوط به حوزه مُد و تناسب اندام را پیگیری می‌کنند، این است که بدانند مشهورترین چهره‌های جهان از چه نوع رژیم غذایی پیروی می‌کنند تا تناسب اندام ایده آلی داشته باشند.

از چهره‌های شاخص صنعت مُد و زیبایی می‌توان به خواهران کارداشیان اشاره کرد که در سال‌های اخیر برنامه‌های غذایی مفصلی برای حفظ تناسب اندام شان داشته‌اند. از مهم‌ترین این برنامه‌ها که خواهران کارداشیان معتقدند تاثیر چشمگیری در رسیدن به تناسب اندام‌شان داشته‌، شامل رژیم‌های غذایی زیر است:

 

1. پیروی از رژیم کتوژنیک 

رژیم کتوژنیک که به رژیم کتو هم شهرت دارد، براساس کمترین میزان دریافت کربوهیدرات در طول روز طراحی شده است. براساس این رژیم غذایی، انرژی بدن ما بیشتر از این‌که از طریق کربوهیدرات‌ها (مخصوصا کربوهیدرات‌های نشاسته‌ای) تامین شود، از طریق دریافت چربی‌ها تامین می‌شود. رژیم کتوژنیک باید زیر نظر متخصص تغذیه یا سایر متخصصان حوزه سلامت و برای مدت محدود گرفته شود تا سلامت فرد به خطر نیفتد. البته حذف قند و شکر ساده در رژیم کتوژنیک، یکی از نقاط قوت و سلامت‌محور این رژیم غذایی محسوب می‌شود. طبق اظهارات کیم کارداشیان، مدتی است که او رژیم کتوژنیک را تحت نظر متخصص تغذیه‌اش دنبال می‌کند و نتایج خوبی هم از آن گرفته است. 

 

2. جایگزین کردن شیک‌ها 

استفاده از شیک‌های مختلف به‌عنوان جایگزینی برای وعده‌های غذایی اصلی از مهم‌ترین راهکارهای حفظ سلامت و تناسب اندام در بسیاری از چهره‌های مشهور است. معمولا افرادی که مشغله کاری زیادی دارند، فرصت کافی برای خوردن یک وعده غذایی کامل پیدا می‌کنند. حذف وعده‌های غذایی یا تمایل به مصرف هله‌هوله به‌جای غذاهای اصلی می‌تواند عامل ابتلا به اضافه‌وزن و به‌خطرافتادن سلامت در این گروه از افراد باشد. این درحالی است که کیم و کلویی کارداشیان به‌جای حذف وعده‌های غذایی در اوقات شلوغ زندگی، از ترفند جایگزینی شیک‌ها با وعده‌های غذایی اصلی شان استفاده می‌کنند.

 

براساس این ترفند، شما به‌جای یک وعده ناهار، شام یا حتی صبحانه حدود یک لیوان شیر را با مقداری از مغزها یا دانه‌های خام، میوه‌های تازه، عسل، خرما، توت یا انجیر مخلوط می‌کنید و گاهی هم مقداری جو دوسر آماده هم به این ترکیب می‌افزایید. همین یک لیوان از شیک مورد نظر می‌تواند به‌اندازه یک وعده غذایی کالری، ویتامین، املاح، چربی و پروتئین کافی به بدن‌ برساند. به این ترتیب هم برای مدت‌زمان مناسبی سیر می‌مانید و هم با خوردن این وعده بسیار سالم از مصرف هله‌هوله‌های چرب، شور و شیرین دور خواهید ماند.

 

3. نوشیدن دمنوش‌های خاص 

کلویی کارداشیان می‌گوید که برای حفظ تناسب اندام علاوه بر مواد غذایی جامد و وعده‌های غذایی اصلی باید در طول روز حواس‌مان به نوشیدنی‌های مختلفی هم که مصرف می کنیم، باشد. او ادعا می‌کند که به‌منظور حفظ سلامت و تندرستی در کنار رسیدن به تناسب اندام، روزانه از دمنوش‌هایی که خواص پاکسازی بدن دارند هم استفاده می‌کند. کلویی در دمنوش‌های روزانه‌اش از ترکیباتی مانند زنجبیل، دارچین و زیره برای افزایش متابولیسم بدن و کالری‌سوزی بیشتر کمک می‌گیرد. او از انواع دمنوش‌های گیاهی و چای سبز به‌طور متنوع در روزهای مختلف استفاده می‌کند تا بتواند از کم‌آبی بدنش نیز پیشگیری کند. 

 

ترجمه: ندا احمدلو

منبع: Cosmopolitan
ارتباط طول عمر ملکه انگلیس با رژیم غذایی‌اش!​​​
عروس‌های خانواده سلطنتی انگلستان چه عادت های غذایی دارند؟​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو