نکاتی شنیدنی در خصوص اپیلاسیون ناحیه تناسلی
8 خرداد 1399 ساعت: 23:3



پوست ناحیه تناسلی بسیار حساس و مستعد ابتلا به عفونت‌های مختلف است. به گفته متخصصان پوست، از آنجا که پوست ناحیه تناسلی حساس‌تر و آسیب‌پذیرتر از پوست قسمت‌های دیگر بدن است، این قسمت بیشتر در معرض عفونت و ورم قرار دارد. 

فرآیند اپیلاسیون یا همان موزدایی، پوست حساس ناحیه تناسلی را آزرده می‌کند به‌طوری‌ که در ادامه ممکن است منجر به بروز خارش و عفونت شود. وانگهی، از آنجا که این قسمت از بدن از رطوبت بالایی برخوردار است، عفونت‌های باکتریایی و قارچی به وفور در این ناحیه به چشم می‌خورند. با بروز عفونت‌ها، پوست این ناحیه آسیب‌پذیرتر از هر زمان دیگری خواهد شد چون قطعاً تمایل شما به خاراندن این ناحیه بالا می‌رود و درنتیجه قابلیت و توانایی محافظتی پوست به شدت پایین می‌آید.

 

اپیلاسیون موهای اطراف خط بیکنی و ناحیه تناسلی کمی ترسناک است اما فرآیند آن کمابیش مشابه انواع دیگر اپیلاسیون است. فقط مطمئن شوید کیت اپیلاسیون، مخصوص این ناحیه طراحی شده و به خاطر داشته باشید برای این‌کار موم سخت توصیه می‌شود زیرا برای چسبیدن به موهای ضخیم بهتر است. 

 

خطر رفع موهای زائد زیر شکم برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند

 

اگرچه اپیلاسیون موهای ناحیه تناسلی به خودی خود خطری برای این ناحیه محسوب نمی‌شود اما قطعاً اجرای آن، خالی از مشکل نخواهد بود. به گفته متخصصان پوست، موزدایی از این ناحیه، در میان افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، قطعاً با مشکلاتی همراه خواهد بود. در حقیقت بدن این بانوان توانایی لازم برای مبارزه با عفونت را ندارد در نتیجه در برابر هر نوع عفونتی، کم خواهد آورد. 

 

اپیلاسیون ناحیه تناسلی و خطر سرایت عفونت‌های جنسی

 

اگر در حین اجرای اپیلاسیون، تدابیر بهداشتی اندیشیده نشده‌ باشند یا بهداشت رعایت نگردد، خطر ابتلا به عفونت‌های جنسی به شکل چشمگیری بالا می‌رود. متخصصان پوست معتقدند که قوانین بهداشتی غلط یا اجرا نکردن مقررات بهداشتی، گاهی اوقات آنچنان عفونت شدید پوستی ایجاد می‌کنند که ممکن است عفونت در سطح پاها نیز پخش شود. 

 

اگر رویش مجدد موها زیاد نباشد، اپیلاسیون با موم به پارگی پوست منجر خواهد شد

 

واقعیت اینجا است که موم به پوست می‌چسبد و این توان را دارد که به پوست آسیب برساند. به همین دلیل برای جلوگیری از زخمی کردن پوست، بهتر است صبر کنید تا بلندی موها به طول یک سانتی‌متر برسد و سپس به فکر اپیلاسیون باشید. 

 

اپیلاسیون و احتمال بروز شبه‌فولیکولیت

 

یکی از انواع موهای زیر پوستی شبه‌فولیکولیت است که به آن برآمدگی‌های ناشی از اصلاح پوست نیز می‌گویند. این برآمدگی‌ها معمولاً قرمز رنگ بوده و در ناحیه ریش (پایین صورت و گردن) اتفاق می‌افتد. علت اصلی بروز این عارضه اصلاح بیش از حد پوست است. این عارضه پوستی بیشتر در مردان آفریقایی به‌خصوص آن‌هایی که روزانه چندین بار صورت‌هایشان را اصلاح می‌کنند اتفاق می‌افتد. 

 

شبه‌فولیکولیت‌ها خودشان را با برآمدگی‌های قرمز در نزدیک محل رویش مو نشان داده و دقیقاً در نزدیک منفذ فولیکول موها به وجود می‌آیند. چرک دانه‌ها و ورم‌های چرکی نیز ممکن است در نتیجه وجود باکتری روی پوست ایجاد شود. در موارد شدیدتر و مزمن‌تر نیز ممکن است جای آن زخم یا کلوئید (جوش خوردن و ایجاد برآمدگی پوستی در ناحیه شبه‌فولیکولیت) نیز اتفاق بیافتد.

 

ترجمه: عفت عباسیان

منبع: selection.ca

کجا، چطور و برای چه کارهایی می‌توان لیزر کرد؟​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو