6 گام ساده برای پدیکور پاها در خانه
1 خرداد 1399 ساعت: 10:3



در شرایط فعلی که بحران کرونا تداوم دارد و خروج از خانه همچنان باید به موارد ضروری محدود شود، مراجعه به سالن‌های آرایش برای پدیکور ناخن‌های پاها ایده مناسبی نیست.
برای این‌که ناخن‌های پاها زیبا و تراش‌خورده به نظر برسند، لزومی ندارد که همیشه دنبال سالن‌های آرایش مناسب برای این کار بگردید. 

آشنایی با راهنمای زیر و پیگیری صحیح مراحل آن، هم می‌تواند مانع از خروج شما از خانه شود و هم هزینه‌های مالی شما را کاهش دهد. 

 

گام پیش‌نیاز 

 

اولین کاری که باید انجام شود، تهیه کردن وسایل مناسب برای پدیکور ناخن‌ها است که عبارتند از تشت مناسب برای ماساژ و شستن پا، شوینده بدن یا شوینده مخصوص پا، لایه‌بردار مخصوص پا، سوهان پا، روغن کوتیکول، استیک چوبی برای به عقب راندن کوتیکول‌ها، کرم مرطوب‌کننده، لاک زیرسازی ناخن یا بیس کوت (base coat)، لاک ناخن معمولی و لاک روسازی ناخن یا تاپ کوت (top coat). 

 

گام اول: آماده‌سازی انگشتان پاها 

 

وقتی که همه محصولات مورد نظر را فراهم کردید، وارد مرحله آماده‌سازی انگشتان پاها می‌شویم. ابتدا باید لاک ناخن‌ها را خیلی آرام و با دقت پاک کنید. بعد اندازه ناخن‌ها را با ناخن‌گیر تنظیم کنید و از سوهان ناخن برای شکل‌دهی دلخواه به ناخن‌ها کمک بگیرید. بعد یک براش بردارید و خرده‌های ناخن را از روی انگشتان پاها پاک کنید. 

 

گام دوم: پاها را خیس کنید 

 

تشت ماساژ پاها یا وان حمام را با آب گرم نسبتا داغ پُر کنید، بعد یک حوله حمام زیر تشت ماساژ بگذارید و پاها را داخل تشت قرار دهید. بعد می‌توانید مقداری روغن معطر مانند نمک اپسوم و روغن درخت چای را داخل تشت یا وان بریزید. در فاصله 5 تا 10 دقیقه‌ای که پاها درون تشت خیس می‌خورند، پوست پاها نیز تمیز و نرم می‌شود که اهمیت زیادی برای لایه‌برداری دارد. در این مدت می‌توانید به موسیقی هم گوش دهید و ریلکس کنید. 

 

گام سوم: سلول‌های پوستی مُرده را جدا کنید 

 

حالا باید از سنگ پا یا سوهان پا (انواع برقی آنها نیز وجود دارند) برای تمیزکاری قسمت‌های پینه‌بسته پاها استفاده کنید. وقتی این کار تمام شد باید چند دقیقه صبر کنید. استفاده از سنگ پومیس (pumice) برای جداسازی لایه‌های پوستی مُرده و خشک اثربخشی بالایی دارد و باعث می‌شود که لایه پوستی نرم و صاف و زیبایی روی پاها نمایان شود. این کار باید برای همه قسمت‌های خشک و سفت پوست پاها انجام بگیرد. وقتی این کار نیز تمام شد، باید پاها را در تشت یا وان بشویید و سپس آنها را با حوله خشک کنید. 

 

گام چهارم: کوتیکول ناخن‌ها را تمیزکاری کنید 

 

به‌زودی به مرحله لاک زدن ناخن‌ها می‌رسیم، اما ابتدا باید به کوتیکول ناخن‌ها رسیدگی کنیم. در این مرحله باید از روغن کوتیکول برای کوتیکول ناخن‌ها کمک بگیرید و بعد با استیک چوبی، کوتیکول‌ها را به‌آرامی به عقب فشار دهید. حالا باید خود ناخن‌ها و لبه‌های آنها را با کمک «بافر بلوک» (buffer block) به‌آرامی به حالت مورد نظرتان برسانید و قسمت‌های اضافی را جدا کنید. 

 

گام پنجم: مرطوب‌سازی و ماساژ را انجام دهید 

 

این مرحله،‌ آسان‌ترین مرحله در پدیکور ناخن‌ها است. پس فقط کافی است که از لوسیون یا کرم مرطوب‌کننده برای ماساژ دادن کف پاها، انگشتان پاها و مچ پاها کمک بگیرید. ماساژ باید با حرکات دایره‌ای دست انجام بگیرد و انگشتان پاها نیز کمی کشیده شوند. وقتی که این کار هم تمام شد، باقی‌مانده کرم یا لوسیون را از روی پاها پاک کنید.

 

گام ششم: به ناخن‌ها لاک بزنید 

 

این‌جا دیگر مرحله پایانی پدیکور است. ابتدا باید از لاک زیرسازی ناخن یا بیس کوت استفاده کنید تا ناخن‌ها سفت شوند و حالت چسبندگی مناسبی به خود بگیرند. بعد چند ثانیه صبر کنید و لاک ناخن معمولی را استفاده کنید. حالا باید چند دقیقه منتظر بمانید تا لاک ناخن خشک شود که بتوانید از لایه روسازی ناخن یا تاپ کوت برای درزگیری و تثبیت لاک ناخن استفاده کنید. بعد هم باید منتظر بنشینید تا انگشتان پاها خشک شوند. 

 

ترجمه: راضیه فیضی

منبع: Reader’s Digest

برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو