رژیم غذایی کریستین رونالدو؛ از حذف نوشابه تا 6 وعده غذای کم‌حجم
31 اردیبهشت 1399 ساعت: 17:2



اگر این روزها "کریستین رونالدو" در آستانه 35 سالگی همچنان در زمین فوتبال می‌درخشد، اتفاقی نیست. قدرت بدنی و تناسب اندام او در کنار ورزش به اصول تغذیه صحیح و متناسب برمی‌گردد. 

براساس گزارش دیلی‌میل، وعده‌های غذای روزانه او کم‌حجم اما متعدد است و او صرفا خوراکی‌های مغذی می‌خورد. رونالدو به توصیه‌های مشاور تغذیه خود کاملا پایبند است و رژیم غذایی او اساسا شامل غلات سبوس‌دار، میوه‌ها، سالاد و منابع غذایی پروتئینی کم‌چرب مانند ماهی یا سینه مرغ است. 


در وعده صبحانه، نان تست همراه با آووکادو، ماست بدون چربی، پنیر و ژامبون می‌خورد و البته میوه نیز حتما میل می‌شود. سبزیجات بخارپز و تنوری نیز در وعده ناهار معمولا وجود دارد. وعده‌های غذایی او کم حجم اما متعدد است؛ او هر 3 تا 4 ساعت غذا می‌خورد که به‌جای 3 وعده، 6 وعده خواهد‌بود. نوشیدنی که رونالدو همراه غذا می‌نوشد، آب است. نوشابه‌های گازدار همچون گوشت قرمز و خوراکی‌های منجمد را کاملا از رژیم غذایی‌اش حذف کرده ‌است. 

 

سبک خواب او نیز جالب است؛ رونالدو به‌جای اینکه 8 ساعت مستمر بخوابد، 5 نوبت 90 دقیقه‌ای در شبانه‌روز می‌خوابد که حدود 30/7 ساعت در شبانه‌روز خواهد بود. البته این شیوه خواب تحت نظر یکی از متخصصان مطرح خواب صورت می‌گیرد که مناسب ورزشکاران حرفه‌ای است. او همواره در حال تمرین و ورزش است و برای بهبود عملکرد ورزشی خود به اصول تغذیه کاملا پایبند است. نوشیدن مکرر آب و پرهیز تا حدامکان از الکل نیز دیگر اصولی است که رونالدو رعایت می‌کند. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:CNEWS.fr

 صدراعظم آلمان؛ عاشق آشپزی و غذاهای خوشمزه

برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو