صدراعظم آلمان؛ عاشق آشپزی و غذاهای خوشمزه
30 اردیبهشت 1399 ساعت: 20:2



"آنگلا مرکل"، صدراعظم آلمان، یکی از بانوان شناخته‌شده در دنیا و به خصوص در دوران شیوع کروناست زیرا این کشور به خوبی توانست در برابر شیوع این بیماری واکنش نشان داده و به موقع اقدام کند. اما در کنار قدرت سیاسی، خانم مرکل عادت های جالبی در سبک تغذیه اش دارد و آشپزی برای خانواده را می پسندد.

آنگلا مرکل به‌طور کلی، به غذا اهمیت می‌دهد و به غذاهای سنتی آلمان وفادار است. سوسیس همراه با سس، پوره سیب‌زمینی و پنیر ذوب‌شده غذای مورد علاقه اوست. از طعم انواع خورشت و پوپیت (نوعی دست‌پیچ گوشت) همچنین سوپ سیب‌زمینی بسیار لذت می‌برد. شِنیتل؛ تکه‌های نازک گوشت سرخ‌شده همراه با سالاد سیب‌زمینی، یکی دیگر از غذای محبوب اوست. این غذا همراه با مارچوبه یکی از غذاهای سنتی آلمانی‌ها در بهار است که مرکل در یکی از جلساتش با رئیس جمهور فرانسه سفارش دارد. او از طعم پنیرهای فرانسوی نیز لذت می‌برد. البته برای شام معمولا سبزیجات را ترجیح می‌دهد. 

 

آشپزی در روزهای تعطیل


مرکل در روزهای آخر هفته ترجیح می‌دهد در منزل آشپزی ‌کند و به گفته خودش، تبحر خاصی در طبخ سوپ سیب‌زمینی دارد. البته در کنار این پیش غذا، مهمانان می‌توانند از دست‌پخت عالی او برای رولت گوشت همراه با کلم قرمز نیز لذت ببرند. این بانوی سیاستمدار در شب جشن سال نو همانند عادت مرسوم، برای خانواده‌اش غاز شکم‌پر می‌پزد.

 

عشق وافر به "کباب" 


صحبت از عادت های غذایی صدراعظم آلمان بدون اشاره به "کباب" بی‌معنی است. او علاقه ویژه‌ای به کباب دارد؛ البته آلمانی‌ها از واژه ترکی "دونِر" استفاده می‌کنند. جالب اینکه پس از اتحاد دوباره آلمان شرقی و غربی، او مبلغ ۴/۵ مارک (واحد پول آلمان) را برای خرید یک کباب صرف کرد. مرکل عادت دارد کباب را در رستورانی در برلین به نام Motiv میل کند و به‌گفته سرآشپز این رستوران، کباب را همانند ترک‌ها می‌خورد، یعنی بدون سس و همراه با سالاد، پیاز، گوجه‌فرنگی و کلم قرمز. 

 

بی توجه به ورزش


مرکل که این روزها 65 سالگی را سپری می‌کند، به اسکی علاقه دارد و اغلب در طبیعت پیاده‌روی می‌کند اما ورزش یک برنامه منظم و ثابت در زندگی او نیست. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع: Sputnik.fr 

 با تغذیه سالم "ولادیمیر پوتین" آشنا شوید!

برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو