آخرین اخبار کرونا؛ ایران
افزایش شمار مبتلایان کرونا به ۱۲۰هزار تن/لرستان در وضعیت هشدار/خوزستان همچنان قرمز
28 اردیبهشت 1399 ساعت: 16:2



 سخنگوی وزارت بهداشت درباره شیوع کرونا در ایران گفت به جز وضعیت قرمز استان‌های خوزستان و لرستان و در درجات بعدی برای استانهای کرمانشاه و سیستان و بلوچستان استان‌های دیگر کشور تقریبا وضعیت باثباتی دارند.
 
به گزارش سلامت به نقل از ایسنا سخنگوی وزارت بهداشت آخرین وضعیت بروز کرونا در کشور را تشریح کرد و گفت: مجموع مبتلایان کرونا در کشور به بیش از۱۲۰ هزار نفر رسید.

 دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۸۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

به گفته وی، از بین مبتلایان جدید، ۳۴۰ مورد بستری و ۱۴۶۶ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر رسید.

جهانپور همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۶ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: خوشبختانه تا کنون ۹۴ هزار و ۴۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی ادامه داد:  ۲۷۰۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور افزود: تا کنون ۶۸۶ هزار و ۹۳۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گفت: درباره استان خوزستان به دنبال اقدامات انجام شده در روزهای گذشته و مراعات فاصله گذاری اجتماعی، به نظر می آید ظرف روزهای آتی وضعیت بهتری خواهیم داشت، اما همچنان این استان در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت هشدار در لرستان افزود: همچنین در درجه اول درباره استان لرستان و در درجات بعدی برای استانهای کرمانشاه و سیستان و بلوچستان نیز هشدار می دهیم و ممکن است در روزهای آتی شرایط متفاوتی داشته باشند. استان های دیگر کشور تقریبا وضعیت باثباتی دارند.
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو