ارتباط طول عمر ملکه انگلیس با رژیم غذایی‌اش!
23 اردیبهشت 1399 ساعت: 21:2



ملکه الیزابت دوم نه تنها پیرترین فرد در خانواده سلطنتی انگلیس بلکه سالخورده‌ترین مقام عالی رتبه دولتی است. او در سن 94 سالگی تقریبا یک دهه پا را از سن امید به زندگی زنان در انگلیس فراتر گذاشته است.

گرچه ملکه انگلیس، در جایگاهی است که بهترین پزشکان را در اختیار دارد، مسلما از تغذیه خوبی هم برخوردار است. در این مطلب به ویژگی های عادت های غذایی ملکه انگلیس پرداخته ایم که بی شک بی تاثیر در سلامتش نبوده است.

 

*حجم غذای دریافتی‌اش کم است. برخلاف پرنس فیلیپ که" زنده است تا بخورد" ملکه الیزابت می‌خورد تا زنده بماند. او بجای 3 وعده غذای اصلی در طول روز 4 وعده غذا با حجم کم در حدی که فقط سیر شود، مصرف می‌کند. اگر پیش از این رژیم کاهش وزن گرفته باشید، می‌دانید که مراقبت از حجم غذاهای دریافتی چقدر مهم است. محققان دانشگاه کمبریج می‌گویند کاهش حجم غذای دریافتی و افزایش تعداد دفعات غذا در طول روز می‌تواند تا 25 درصد دریافت مواد غذایی را کاهش داده و موثرترین روش برای مقابله با چاقی است.

 

*آنچه را دوست دارد، می‌خورد. ملکه الزابت اهل کیک شکلاتی است و هر روز صبح، روزش را با تکه‌ای کیک شکلاتی آغاز می‌کند. تحقیقات نشان داده است تربیت نفس یکی از بخش‌های مهم در حفظ رژیم غذایی سالم و طولانی مدت است. افرادی که روز خود را با شکلات و کلوچه یا بستنی شروع می‌کنند در طولانی مدت می‌توانند میل خود به شیرینی را بهتر مدیریت کنند. متخصصان توصیه می‌کنند روز خود را با بهترین ماده غذایی که به آن علاقه دارید، آغاز کنید. یک صبحانه دلچسب بهتر از این است که تمام طول روز به دنبال ریزه‌خواری باشید.

 

*شکلات، فقط شکلات تلخ می خورد. ملکه الیزابت دوم هیچ علاقه‌ای به شکلات‌های شیری یا سفید ندارد و از شکلات‌های تلخ مرغوب بالای 60 درصد که غنی از فلاونوئیدها هستند، استفاده می‌کند. بنا به تحقیقات پژوهشگران دانشگاه تافتس شکلات تلخ از بیماری‌های قلبی عروقی و سکته پیشگیری می‌کند.

 

*محصولات تازه و بومی مصرف می‌کند. ملکه الیزابت میوه‌های مربوط به هر فصل را در همان زمان مصرف می‌کند و هیچ علاقه‌ای به مصرف میوه‌های وارداتی ندارد. بر اساس تحقیقات پژوهشگران بنگلادشی میزان ویتامین C در محصولات تازه بومی و فصلی بسیار بالاست و پس از گذشت 8 روز از چینش هر میوه میزان این ویتامین در آن تا 50 درصد کاهش پیدا می کند. 

 

*ماهی زیاد می‌خورد. میزان ماهی مصرفی ملکه الیزابت زیاد است. گاه آن را برای ناهار و شام می‌خورد و گاه به عنوان میان وعده به شکل ساندویچ مصرف می‌کند. ماهی‌ها غنی از امگا 3 و ترکیبات EPA و DHA هستند. این ماده غذایی جز اصلی رژیم غذایی مدیترانه‌ای است اما اگر از ماهی‌های چرب استفاده کنید، می‌تواند مخلوطی از این رژیم و رژیم دش باشد که از زوال مغز پیشگیری می‌کند.

 

*چای می‌نوشد. ملکه الیزابت به چای سیاه علاقه‌ای خاص دارد. فلاونوئیدهای موجود در چای، فشار خون را کاهش می‌دهد و احتمال سرطان تخمدان را پایین آورده و در کاهش وزن هم موثر است.

 

ترجمه: سمیه مقصودعلی

منبع: Prevention

 

برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو