چرا نباید صبح، آب پرتقال نوشید؟
29 مهر 1402 ساعت: 08:7



گرچه به‌نظر می‌رسد آب پرتقال نوشیدنی سالم برای وعده صبحانه است اما این باور اشتباه است. در واقع، این نوشیدنی حاوی فیبرهای مفید میوه نیست و احتمال افزایش قند خون را نیز بالا می‌برد. آب پرتقال یکی از نوشیدنی‌‌های محبوب است و بسیاری از افراد به‌جای میوه از آن استفاده می‌‌‌کنند. اما باید دانست که این نوشیدنی هرگز جایگزین میوه تازه نیست زیرا فاقد فیبر است. 

برای تهیه یک لیوان آب پرتقال نیاز به آبگیری 3 تا 4 پرتقال است. مسلما این مقدار حاوی قند زیادی خواهد بود و از طرفی فیبرهای میوه نیز کنار گذاشته‌ می‌شود. اگر آبمیوه صنعتی انتخاب شود که ارزش تغذیه ای بسیار کمتری خواهد داشت زیرا این نوشیدنی‌ها حاوی شکر و افزودنی‌های مختلف هستند. در کل، نکتار میوه 20 تا 25 درصد آب و 20 درصد شکر دارد. 

 

برخلاف آبمیوه، قند موجود در میوه به‌آرامی جذب می‌شود و از همین‌رو، خوردن میوه تاثیر چندانی بر قند خون ندارد و نه‌تنها تمایل به خوراکی‌های شیرین را افزایش نمی‌دهد بلکه در تشدید اشتها نیز تاثیری ندارد. از آنجا که نوشیدن آب پرتقال به‌سرعت قند خون را بالا می‌برد، با افت قند خون احساس گرسنگی نیز زودتر ایجاد می‌شود. 

 

با توجه به تاثیرهایی که آب پرتقال در افزایش قند خون دارد، توصیه می‌شود مبتلایان به دیابت از نوشیدن آب پرتقال در وعده صبحانه پرهیز کنند. این نکته در مورد کسانی که قصد کاهش وزن دارند نیز صدق می‌کند. بیماران دیابتی بهتر است در صورت تمایل به نوشیدن آب پرتقال، این نوشیدنی را همراه غذا میل کنند زیرا دیگر غذاهایی که همراه آن می‌خورند موجب تعادل قند خون شده و مانع از افزایش اشتها خواهد شد.

 

ترجمه:‌ مریم سادات کاظمی

منبع:TopSante.fr

انگور؛ میوه پاییزی مفید برای چشم ها 

چطور در 10 دقیقه احساس گرسنگی را کاهش دهیم؟​​​
رایج‌ترین باورهای غذایی که واقعیت دارند!​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو