آیا باید روتین مراقبت از پوست را به‌مرور زمان تغییر داد؟
7 اردیبهشت 1402 ساعت: 10:2



تغییر و تحولات فراگیر در عرصه محصولات مراقبت از پوست باعث می‌شود که بسیاری از ما برای تغییر دادن روتین مراقبت از پوست خودمان وسوسه شویم. وقتی که به ترکیبات جدید، تکنولوژی‌های نوآورانه یا فرمول‌های جدید می‌رسیم، قطعا نه گفتن به آنها کار ساده‌ای نیست! اما آیا تغییر دادن مکرر روتین مراقبت از پوست ضرورت دارد یا اساسا برای پوست مفید است؟ 

دکتر آدریانا لمباردی (متخصص پوست‌ومو) درباره این موضوع صحبت می‌کند. 

 

چندوقت یک‌بار باید روتین مراقبت از پوست را تغییر داد؟ 

 

بعضی از محصولات مراقبت از پوست، این پتانسیل را دارند که فورا تاثیرگذاری کنند، اما برای مشاهده نتایج نهایی معمولا حداقل باید بین 4 تا 6 هفته صبر کرد. پس اگر می‌خواهید روتین مراقبت از پوست خودتان را تغییر دهید، باید این کار را در پایان هر فصل به انجام برسانید تا محصولات انتخاب‌شده برای اثربخشی فرصت کافی در اختیار داشته باشند. 

 

نکته مهم دیگر این است که نیازهای پوست شما هم همزمان با گردش فصل‌ها تغییر می‌کنند. بسیاری از ما در فصل زمستان با مشکل پوسته‌ریزی و خشکی پوست مواجه می‌شویم، حتی اگر پوستمان در فصل‌های دیگر حالت چرب یا ترکیبی به خود بگیرد. 

 

پس در این صورت، گنجاندن محصولات ملایم و حاوی ترکیبات آبرسان یا محصولات مرطوب‌کننده در روتین مراقبت از پوست ضرورت می‌یابد. در ماه‌های گرم سال هم باید از مرطوب‌کننده سبک استفاده کنید تا آبرسانی باکیفیت و متناسب با نیازهای پوست به‌خوبی انجام بگیرد. 

 

چه ترکیباتی را می‌توان به روتین مراقبت از پوست اضافه کرد؟ 

 

به‌طور کلی با سه نوع محصول خاص در روتین مراقبت از پوست مواجه هستیم: محصولات برپایه ویتامینC، محصولات برپایه رتینول و محصولات ضدآفتاب دارای SPF. 

 

این محصولات برای استفاده در طولانی‌مدت عالی هستند و اثربخشی مطلوب آنها در جهت بهترسازی جلوه‌های پوست صورت در مطالعات علمی ثابت شده است. بنابراین اگر می‌خواهید روتین مراقبت از پوست خودتان را تغییر دهید، پیشنهاد می‌کنیم که این محصولات نام‌برده را به برنامه خودتان اضافه کنید. 

 

قبل از تغییر روتین مراقبت از پوست باید به چه عواملی توجه کرد؟ 

 

اگر احساس می‌کیند که محصول خاصی با نوع پوست شما سازگار نیست یا اگر متوجه شدید که پوست شما نسبت به یک محصول خاص واقعا واکنش خوبی نشان نمی‌دهد، حتما باید آن محصول را کنار بگذارید. 

 

نشانه‌های دیگری که می‌گویند وقت تغییر یک محصول فرارسیده است، عبارتند از جوش‌های پوستی، بثورات پوستی، قرمزی و دیگر تحریکات پوستی رایج. بنابراین همیشه دنبال محصولات سازگار با نوع پوست خودتان بگردید و اگر نمی‌توانید در این زمینه تصمیم‌گیری موفقی داشته باشید، حتما با یکی از متخصصان پوست‌ومو مشورت کنید. 

 

اگر هم روتین مراقبت از پوست شما براساس همه استانداردهای ضروری تنظیم شده و واقعا نتیجه‌بخش است، پس هیچ ضرورتی ندارد که این روتین را تغییر بدهید. اگر هم اصرار دارید که محصولات جدید را امتحان کنید، هربار فقط باید یک محصول را به برنامه روزانه اضافه کنید تا در صورت مواجهه با مشکلات پوستی بتوانید آن محصول را از برنامه حذف کنید. 

 

ترجمه: ندا احمدلو

منبع: skincare

برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو