بهترین زمان برای استفاده از اسکراب بدن
1 اردیبهشت 1402 ساعت: 10:2



وقتی که درباره استفاده از محصولات مختلف مراقبت از پوست و مو هنگام دوش گرفتن صحبت می‌کنیم، بیشتر ما نمی‌دانیم که استفاده از اسکراب بدن باید براساس چه ترتیب زمانی‌ای انجام بگیرد، قبل از شستن بدن یا بعد از آن؟ 

به همین دلیل با دکتر هدلی کینگ، متخصص پوست‌ومو درباره مزیت‌های اسکراب بدن و بهترین زمان استفاده از آن گفت‌وگو کرده‌ایم.

 

مزیت‌های استفاده از اسکراب بدن بعد از شستن بدن 


بعضی افراد ترجیح می‌دهند که از اسکراب بدن بعد از شستن بدن استفاده کنند زیرا به نظرشان شستن پوست باعث می‌شود که لایه اصلی کثیفی‌ها و آلودگی‌ها از پوست پاک شود و درنتیجه اسکراب بدن می‌تواند لایه‌برداری عمیق‌تری را به انجام برساند.

 

متخصصان پوست‌ومو هم با این ایده موافق هستند. به‌گفته آنان، این ترفند باعث می‌شود که ذرات مختلف آلودگی، تعریق و... از پوست جدا شوند و در ادامه هم اسکراب بدن، سلول‌های پوستی مرده و ذرات باقیمانده را از لایه‌های عمیق‌تر پوست بیرون بکشد. 

 

اما این تنها مزیت استفاده از اسکراب بدن نیست. بسیاری از محصولات اسکراب بدن درواقع مرطوب‌کننده هم هستند بنابراین استفاده از آنها بعد از شستن بدن به مراقبت از پوست بدن کمک می‌کند. 

 

دکتر کینگ می‌گوید: «اگر ابتدا پوست بدن را بشویید و بعد از اسکراب استفاده کنید، ذرات مرطوب‌کننده اسکراب روی پوست باقی می‌مانند و نقش مثبتی در رطوبت‌رسانی به پوست ایفا می‌کنند». برای برخورداری از این مزیت، اسکراب بدنشما باید حاوی ترکیبات ملایم و تسکین‌دهنده پوست مانند آلوئه ورا باشد تا اسکراب بدن باعث تحریکات پوستی نشود. 

 

مزیت‌های استفاده از اسکراب بدن قبل از شستن بدن 

 

در کنار نکاتی که گفته شد، استفاده از اسکراب بدن قبل از شستن بدن هم مزیت‌های خاص خودش را دارد. برای مثال، اگر کسی دارای پوست ذاتا چرب باشد، استفاده از اسکراب بدن مرطوب‌کننده بعد از شستن بدن باعث می‌شود که پوست او حالت روغنی و چرب پیدا کند. پس افراد دارای پوست چرب باید ابتدا از اسکراب بدن و بعد از شامپوی بدن استفاده کنند. 

 

افرادی هم که پوست خشکی دارند و از اسکراب بدن بعد از شستن بدن استفاده می‌کنند، باید روند آبکشی را با دقت انجام دهند تا ذرات باقیمانده از اسکراب به‌خوبی از پوست جدا شوند. 

 

مزیت مهم استفاده از اسکراب بدن قبل از شستن بدن، ایجاد یک سطح پوستی لایه‌برداری‌شده و آماده‌شده برای شستن و پاکسازی است. در ضمن، شستن بدن بعد از به‌کارگیری اسکراب باعث می‌شود که همه سلول‌های پوستی جداشده و آلودگی‌های مختلفی که از پوست جدا شده‌اند، به‌خوبی شسته شوند و دیگر روی پوست باقی نمانند. 

 

از کدام روش استفاده کنیم؟ 

 

با توجه به نکاتی که گفته شد، روش مناسب برای استفاده از اسکراب بدنبه ویژگی‌های پوستی هر فرد و اولویت‌های شخصی او بستگی دارد. البته استفاده از اسکراب بدن باید به 1 تا 2 بار در هفته محدود بماند، درحالی که استفاده از شوینده برای بدن باید در هر بار حمام کردن انجام شود. 

 

ترجمه: ندا احمدلو

منبع: skincare

برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو