بهترین رژیم ضدپیری پوست برای بعد از 50 سالگی
30 فروردین 1402 ساعت: 09:1



تغییر دادن روتین‌های مراقبت از پوست همزمان با تغییر دهه‌های سنی همیشه ایده خوبی است، اما وقتی که وارد دهه 50 سالگی شده باشید، قطعا باید این ایده را با جدیت بیشتری دنبال کنید. حتی اگر در تمام عمرتان واقعا روتین مراقبت از پوست را جدی گرفته باشید، تغییرات پوستی بعد از 50 سالگی اساسی‌تر خواهند بود و به رسیدگی و مراقبت بیشتری هم نیاز خواهند داشت. خوش‌بختانه با کمک این راهنمای ساده و کاربردی می‌توانید بهترین رژیم ضدپیری پوست را برای بعد از 50 سالگی داشته باشید. 

اصول کلیدی برای مراقبت از پوست 

 

ابتدا باید اصول کلیدی و اساسی شروع کنی زیرا مراقبت از پوست باکیفت بعد از 50 سالگی به چند گام کلیدی وابسته است. اول از همه، استفاده منظم از محصولات ضدآفتاب باکیفیت قرار می‌گیرد. شستن صحیح صورت و استفاده از محصولات مرطوب‌کننده غلیظی که حاوی ترکیبات امولینت و هومکتانت هستند نیز برای جلوگیری از کم‌آبی پوست ضرورت دارد. 

 

استفاده از مرطوب‌کننده باید حداقل 2 بار در روز تکرار شود چون پوست بعد از 50 سالگی اساسا چربی طبیعی کمتری تولید می‌کند. در کنار اینها، باید یک دستگاه رطوبت‌ساز برای اتاق خواب و روبالشی‌های ابریشمی هم برای بالش خواب تهیه کنید. 

 

مهم‌ترین ترکیبات برای پوست بعد از 50 سالگی 

 

بعضی از ترکیبات خاص باید بعد از 50 سالگی حتما در محصولات مراقبت از پوست شما وجود داشته باشند. پوست بعد از 50 سالگی ذاتا نازک‌تر می‌شود و دیگر نمی‌تواند ترکیبات خیلی غلیظ را تحمل کند، بنابراین باید دنبال ترکیباتی بگردید که فعالیت‌های طبیعی پوست را تقویت می‌سازند اما به آن آسیب نمی‌رسانند. 

 

اولین ترکیب مهم برای شما، اسید گلیکولیک نام دارد که روزنه‌های پوستی را باز می‌کند و بافت پوست را اصلاح می‌سازد. اسد هیالورونیک هم ترکیب دوم است که به حفظ رطوبت طبیعی پوست کمک می‌رساند. 


رتینول هم به‌عنوان ترکیب سوم به افزایش تقسیم و تکثیر سلولی کمک می‌کند و کلاژن‌سازی را در پوست افزایش می‌دهد. ترکیب چهارم هم ویتامینC خواهد بود که برای روشن‌سازی پوست و بهتر کردن ظاهر لکه‌های پوستی ناشی از افزایش سن واقعا اثربخشی مناسبی دارد. 

 

البته استفاده از محصول حاوی رتینول و محصول حاوی اسید گلیکولیک نباید همزمان انجام بگیرد. اما استفاده متناوب از این محصولات می‌تواند میزان نفوذ هر کدام از این ترکیبات به درون پوست را بهتر کند. اسید گلیکولیک به لایه‌برداری از سطح پوست کمک می‌کند، درحالی که رتینول باید میزان آنزیم‌هایی را افزایش دهد که کلاژن‌سازی را در زیر لایه‌های سطحی پوست امکان‌پذیر می‌کنند. 

 

روندهای زیبایی استاندارد برای مبارزه با نشانه‌های پیری پوست 

 

در بعضی موارد پیش می‌آید که مبارزه با نشانه‌های پیری پوست به انجام دادن روندهای زیبایی تحت نظر متخصصان پوست‌ومو نیاز پیدا می‌کند. 

 

تزریق نورومدولاتورها برای رفع خطوط ریز پوستی و پُرکننده‌ها یا فیلرهای پوستی برای برگرداندن حجم پوست، جزو همین روندهای زیبایی هستند. لیزردرمانی هم می‌تواند به جوان‌سازی یا سفت‌سازی پوست و همچنین افزایش کلاژن‌سازی پوست کمک کند.

 

ترجمه: یوسف صالحی 

منبع: realsimple

برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو