بهترین ترفندها برای کاهش تمایل به شکر طی رژیم لاغری
19 فروردین 1402 ساعت: 10:1



شکر در انواع خوراکی‌ها و تنقلات وجود دارد و کمتر کسی است که تمایل به این محصولات نداشته ‌باشد. اما در کنار طعم دلچسب، مصرف زیاد شکر زمینه‌ساز بیماری‌های محتلف می‌شود و یکی از مهم‌ترین علت های اضافه‌وزن نیز به‌حساب می‌آید.

از همین‌رو، یکی از مهم‌ترین توصیه‌ها در دوران رژیم لاغری کاهش مصرف شکر است. این توصیه برای بسیاری از افراد مشکل است اما می‌توان با رعایت چند توصیه ساده تمایل به شکر را کاهش داد.

 

مصرف پروتئین و فیبر

افزایش مقدار منابع غذایی پروتئین‌ها و فیبرها در رژیم غذایی یکی از توصیه‌های مهم برای کاهش تمایل به مصرف شیرینی‌جات است زیرا احساس سیری طولانی‌تری ایجاد می‌کنند و تمایل به تنقلات شیرین را کاهش می‌دهند. حبوبات، آجیل، میوه‌ها و سبزیجات بهترین منابع غذایی سرشار از فیبرها و پروتئین‌های گیاهی هستند که می‌توان در انواع غذا و میان‌وعده استفاده کرد. 

 

صرفنظر از قندهای تصفیه‌شده

منابع قندهای تصفیه‌شده مانند شکر سفید، غلات تصفیه‌شده و خمیرهای تهیه‌شده از آرد سفید سطح گلوکز خون را خیلی سریع بالا می‌برند و زمینه‌ساز احساس گرسنگی زودتر و تمایل به خوراکی‌های شیرین می‌شوند. نه‌تنها در دوران رژیم لاغری بلکه برای حفظ سلامت بدن نیز توصیه می‌شود نان و غلات سبوس‌دار در رژیم غذایی جای بگیرند. 

 

تغییر در عادت های زندگی

تغییر در عادت های روزمره نیز در کاهش تمایل به شیرینی‌جات تاثیر دارند. به‌عنوان مثال، غذاخوردن در حال تماشای تلویزیون تمایل به پرخوری و صرف تنقلات را افزایش می‌دهد. همچنین، می‌توان به‌جای صرف غذاهای آماده، در منزل غذا آماده کرد تا مقدار افزودنی‌هایی مانند شکر، نمک و روغن را کنترل کنید. ورزش و تمرینات ورزشی آرام‌بخش مانند یوگا نیز در کاهش تمایل به شکر تاثیر دارند زیرا استرس یکی از عوامل مهم این نوع تمایل غذایی است که می‌‌توان با این روش‌ها آن را کنترل کرد. 

 

استفاده از طعم‌دهنده‌های دیگر

استفاده از شکر در تهیه بسیاری از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها اجتناب‌ناپذیر به‌نظر می‌رسد اما می‌توان با افزودن انواع چاشنی‌ها، ادویه‌ها و سبزیجات معطر طعم دلچسب‌تری ایجاد کرد و مقدار شکر را کاهش داد. به‌‌عنوان مثال، در صورت تمایل به نوشیدنی شیرین می‌توان کمی عسل را با آب مخلوط کرد و از مقداری آبلیمو یا نعناع تازه استفاده کرد. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:PresseSante.fr

با این ادویه‌‌ها مغزتان را تقویت کنید! 

چرا باید تربچه بخوریم؟!​​​
3 راهکار برای افزایش سروتونین در بدن​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو