4 راز برای داشتن لب‌هایی صاف‌تر، نرم‌تر و حجیم‌تر
22 دی 1401 ساعت: 20:10



از آنجا که پوست لب‌ها نازک‌تر از پوست دیگر نقاط بدن است، سریع‌تر هم خشک می‌شود، مخصوصا اگر در فصل زمستان قرار داشته باشیم. علاوه بر این، لب‌ها فاقد غدد چربی هستند و در نتیجه مانند پوست صورت و بدن نمی‌توانند از روندهای تغذیه و ترمیم طبیعی برخوردار شوند. حالا یک سوال مهم این است که چگونه با همین شرایط می‌توانیم لب‌های صاف‌تر، نرم‌تر و پُرتری داشته باشیم؟ 

1. لب‌ها را یک تا دو بار در هفته لایه‌برداری کنید 

 

وقتی که درباره صاف‌تر کردن بافت لب‌ها صحبت می‌کنیم، در درجه اول باید سلول‌های پوستی مرده را از بافت لب‌ها جدا کنیم تا ترفندهای بعدی بتوانند اثربخشی مطلوبی داشته باشند. پس یک تا دو بار در هفته از محصولات لایه‌بردار مخصوص لب استفاده کنید تا به این هدف برسید. محصولات حاوی عصاره‌های گیاهی مانند شی باتر و کاکائو و همچنین ترکیباتی مانند روغن دانه جوجوبا به صاف‌سازی و نرم‌سازی پوست لب‌ها کمک می‌کنند. 

 

2. از هیدروکورتیزون برای درمان خشکی لب‌ها کمک بگیرید 

 

صبح‌ها قبل از این‌که روتین آرایشی خودتان را شروع کنید و از خانه خارج شوید، ابتدا باید به مشکل خشکی یا تحریکات پوستی لب‌ها رسیدگی کنید. بالم‌های حاوی هیدروکورتیزون 1 درصد می‌توانند از این نظر مناسب باشند. اگر نمی‌دانید که دقیقا باید چه محصولی را انتخاب کنید یا چگونه از آن استفاده کنید، بهتر است با متخصصان پوست‌ومو مشورت کنید. 

 

هیدروکورتیزون در گروه ترکیبات ضدالتهابی با اثربخشی بسیار بالا قرار می‌گیرد و درنتیجه می‌تواند مزیت‌های مختلفی برای لب‌های خشک و ترک‌خورده داشته باشد. استفاده صحیح از این بالم‌های حاوی هیدروکورتیزون در درجه اول به صاف‌سازی و نرم‌سازی لب‌ها کمک می‌کند، درحالی که سازگاری لب‌ها با رنگ رژ لب انتخاب‌شده را هم افزایش می‌دهد. 

 

3. از محصولات حاوی اسید هیالورونیک برای حجیم‌تر کردن لب‌ها استفاده کنید 

 

اگر می‌خواهید که لب‌های حجیم‌تری داشته باشید، باید از محصولات افزایش‌دهنده حجم لب که برپایه اسید هیالورونیک طراحی شده‌اند کمک بگیرید. این محصولات درواقع رطوبت را در سطح لب‌ها افزایش می‌دهند و درنتیجه به‌مرور زمان باعث می‌شوند که لب‌های شما حجیم‌تر و پُرتر به نظر برسند. کمک گرفتن از یک اپلیکاتور سرامیکی خنک‌کننده هنگام استفاده از این محصولات می‌تواند احساس خوبی به شما انتقال دهد و طراوت و شادابی لب‌ها را هم بیشتر کند. 

 

محصولات مشابه که حاوی پپتیدها و ترکیبات ویتامین B هستند هم جلوه ظاهری بهتری به لب‌ها می‌دهند و ماندگاری بیشتری هم دارند. وجود رتینول و ویتامین E در محصول انتخاب‌شده نیز به نرم‌سازی بهتر لب‌ها و پیشگیری از به‌وجود آمدن خطوط ریز در پوست لب‌ها کمک می‌کند. 

 

4. از ضدآفتاب و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی برای پیشگیری از آسیب‌های خورشیدی استفاده کنید 

 

بسیاری از افراد فراموش می‌کنند که لب‌ها نیز به مراقبت در برابر نور خورشید نیاز دارند. بنابراین اگر می‌خواهید لب‌های جوان، شاداب، صاف‌، نرم و حجیم‌تری داشته باشید، در درجه اول باید محافظت از آنها در برابر نور خورشید را جدی بگیرید. 

 

بالم‌های لب مخصوص ضدآفتاب به‌خوبی این کار را برای شما انجام می‌دهند. محصولات ترمیم‌کننده آنتی‌اکسیدانی مخصوص لب‌ها نیز معمولا از ویتامین E و سیلیمارین کمک می‌گیرند تا با نشانه‌های پیری در پوست لب‌ها مبارزه کنند و مانع از شکل‌گیری علائم جدید پیری در پوست لب‌ها شوند. 

 

ترجمه: ندا احمدلو   

منبع: lovelyskin

برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو