خم شدن انگشت به دلیل شکستگی است یا انگشت پتکی
26 آذر 1401 ساعت: 18:9



اگر انگشت شما صاف نمی‌شود، ممکن است آسیبی به نام انگشت پتکی داشته باشید. این نوع آسیب اغلب زمانی رخ می‌دهد که انگشت شما گیر کند. ممکن است بر تاندون انگشت تاثیر بگذارد، نوار بافتی انعطاف‌پذیری که ماهیچه را به استخوان متصل می‌کند.
علت خم شدن انگشت چیست؟

در بیشتر موارد دلیل صاف نشدن انگشت این است که تاندون کشیده یا پاره شده است. گاهی اوقات به این دلیل است که استخوانی که در آن تاندون متصل شده است، شکسته شده است.

تاندون ممکن است آسیب ببیند اگر:

کشیده شده است و تاندون هنوز چسبیده است اما اکنون خیلی طولانی شده است.

پاره یا بریده شده است و تاندون نمی‌تواند آنطور که باید حرکت کند.

دارای شکستگی ناشی از بیرون کشیدن است و تاندون لزوماً کشیده نیست، اما استخوانی که قرار است در آن وصل شود شکسته است.

برخی از داروهای خانگی برای انگشت پتکی چیست؟

کمک‌های اولیه برای انگشت پتکی مشابه هر نوع شکستگی دیگری است. نیاز به استراحت و ثابت نگه داشتن آن در موقعیت مناسب دارد. درمان فوری باید شامل استراحت، یخ، فشرده‌سازی و ارتفاع باشد.

1. از آسیب بیشتر محافظت کنید

2. برای کاهش تورم و درد از یخ استفاده کنید

3. برای کاهش تورم آن را بالا ببرید

چه زمانی باید برای یک انگشت کج به پزشک مراجعه کنم؟

اگر انگشت آسیب دید و در عرض سه روز صاف نشد، باید به پزشک مراجعه کنید. بچه‌ها به ویژه در صورت شکستگی پتک باید به پزشک مراجعه کنند زیرا ممکن است بخشی از استخوان که رشد را کنترل می‌کند تحت تاثیر قرار گیرد و در صورت عدم درمان مناسب منجر به تغییر شکل انگشت شود.

این نوع آسیب چیزی نیست که معمولاً نیاز به مراجعه به اورژانس داشته باشد، مگر اینکه خون زیر ناخن را مشاهده کنید یا ناخن انگشت در حال کنده شدن است. خون زیر ناخن یا آسیب به آن می‌تواند به معنای بریدگی شدید یا شکستگی استخوان باشد

انگشت پتکی چگونه درمان می‌شود؟

استفاده از یخ بر روی انگشت را چند بار در روز ادامه دهید تا بتوانید به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک احتمالاً به شما یک اسپلینت انگشت ویژه می‌دهد، وسیله‌ای که انگشت شما را تا زمان بهبودی در جای خود نگه می‌دارد.

 اگر تاندون فقط کشیده شده باشد، صاف نگه داشتن آن باعث بهبودی می‌شود. در صورت پارگی یا شکستگی استخوان، پزشک ممکن است جراحی را توصیه کند تا انگشت شما به درستی بهبود یابد.

مترجم: نرگس قاسمی پناه
منبع: verywellhealth
 
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو