آیا درد قفسه سینه همیشه به معنای حمله قلبی است؟
9 آذر 1401 ساعت: 16:9



در حالی که همه موارد ناراحتی قفسه سینه تهدید‌کننده زندگی نیستند، درد قفسه سینه شایع‌ترین علامت حمله قلبی در بزرگسالان در تمام سنین است، بنابراین باید جدی گرفته شود.
شروع جدید یا بدتر شدن درد قفسه سینه که در مرکز قفسه سینه قرار دارد، به ویژه هنگامی که به گردن، فک، شانه یا بازو انتقال می‌یابد و همراه با ضعف ناگهانی، تنگی نفس، تعریق، سبکی سر، حالت تهوع یا به سرعت پیشرونده است می‌تواند یک اورژانس قلبی را نشان دهد و نیاز به ارزیابی توسط پزشک دارد.

اگر فردی علائم جدی را تجربه کند، زمان بسیار مهم است. بیش از 90 درصد از قربانیان حمله قلبی در صورت درمان سریع می‌توانند زنده بمانند. تاخیر در مراقبت‌ها نه تنها افراد مبتلا به حمله قلبی را در معرض خطر مرگ قرار می‌دهد، بلکه از مزایای کلی درمان‌های تثبیت‌شده نیز می‌کاهد.

علائمی که نشان می‌دهد درد قفسه سینه ممکن است مورد دیگری باشد

شایع‌ترین علل درد قفسه سینه اما دارای خطر کمتر که اغلب با حمله قلبی اشتباه می‌شود، سوء‌هاضمه، ریفلاکس اسید یا بیماری رفلاکس معده به مری است.

 تشخیص سوزش سر دل از حمله قلبی حتی برای برخی از پزشکان دشوار است. 50 تا 60 درصد از موارد درد قفسه سینه غیر‌مرتبط با قلب را بیماری ریفلاکس اسید تشکیل می‌دهد. 

معمولاً مانند سوزشی در قفسه سینه است که در واقع در مری است و اغلب پس از غذا خوردن یا در حالت دراز کشیدن یا خم شدن رخ می‌دهد. اگر سوزش با عرق کردن و مشکل تنفسی همراه باشد، ممکن است نشانه‌ای از ناراحتی قلبی باشد.

اگر این ناراحتی تنها زمانی ایجاد می‌شود که فرد غذای خاصی می‌خورد و هرگز در زمان‌های دیگر نباشد، به احتمال زیاد سوء‌هاضمه است.

برخی افراد آنژین (دردی در قفسه سینه که می‌آید و می‌رود) را به عنوان احساسی شبیه به سوء‌هاضمه توصیف می‌کنند. آنژین صدری ناشی از باریک شدن رگ‌هاست که می‌تواند به طور موقت جریان خون به قلب را کاهش دهد. در حمله قلبی، جریان خون برای مدت طولانی‌تری کاهش می‌یابد و می‌تواند باعث آسیب دائمی به عضله قلب شود. 

در آنژین، استراحت یا دارو می‌تواند به سرعت قلب را تثبیت کند، اما اگر دچار حمله قلبی شده‌اید، استراحت یا مصرف دارو علائم را کاهش نمی‌دهد. گاهی اوقات آنژین می‌تواند یک علامت هشدار‌دهنده حمله قلبی باشد، بنابراین اگر وضعیت به سرعت بهبود نیافت یا بدتر شد، به افراد توصیه می‌شود با اورژانس تماس بگیرند.

سایر علل درد قفسه سینه غیر‌قلبی شامل بیماری‌های مزمن ریوی، زخم‌ها و اختلالات روانی مانند استرس، اضطراب و افسردگی است.

مترجم: نرگس قاسمی پناه
منبع: everydayhealth
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو