آرد حبوبات را در رژیم غذایی تان بگنجانید!
28 آبان 1401 ساعت: 07:8



حبوات منبع غنی پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و بسیاری از ریزمغذی‌ها هستند. متخصصان همواره توصیه می‌کنند حبوبات حداقل 2 وعده در هفته مصرف شوند. در کنار مصرف معمول حبوبات می‌توان از آرد آنها نیز به‌عنوان جایگزین آرد گندم یا ذرت استفاده کرد که یکی از مزایای این نوع آرد، عدم‌وجود گلوتن در آنهاست. 

در ادامه این مطلب به فواید عادت به خوردن آرد حبوبات خواهیم پرداخت که به ترتیب عبارتند از: 

 

تامین نیاز به پروتیین

آرد حبوبات مقدار پروتئین بیشتری نسبت به آرد گندم و ذرت دارد و می‌تواند در تامین نیاز بدن به پروتئین موثر باشد. نیاز روزانه بدن به پروتئین حداقل 8/0 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن است که در مورد افراد فعال و ورزشکار به 2 برابر می‌رسد. در این زمینه آرد عدس و نخود انتخاب مناسب تری هستند و می‌توان در انواع غذاها از آنها استفاده کرد. 

 

پیشگیری از یبوست

فیبر، ترکیب اصلی در آرد حبوبات است. برای عملکرد صحیح روده‌ها و جلوگیری از یبوست لازم است روزانه حداقل 25 گرم فیبر مصرف شود. از طرفی، فیبرها منبع تامین انرژی برای باکتری‌های سیستم گوارش هستند و در نتیجه فعالیت مطلوب این باکتری‌‌ها، روند جذب ریزمغذی‌ها بهبود پیدا می کند. مطالعات اخیر نشان می‌دهد روند تخمیر آنها مرحله مهم فرایندهای بیولوژیک فلور روده‌ای است که در نتیجه واکنش‌های شیمیایی در روده، بعضی ترکیبات ضدالتهاب در بدن افزایش پیدا می کند. در کل، آرد حبوبات نسبت به مصرف معمولی حبوبات هضم راحت‌تری دارد و احتمال بروز مشکلات گوارشی کاهش پیدا می کند. 

 

منبع انرژی روزانه

کربوهیدرات منبع تامین انرژی است و بهتر اینکه از منابع کربوهیدرات های پیچیده استفاده شود. برنج، حبوبات و غلات سبوس‌دار از منابع این کربوهیدرات ها محسوب می شوند. بنابراین، عادت به خوردن حبوبات تاثیر سیرکنندگی دارد و می‌تواند انتخاب خوبی در رژیم غذایی کاهش وزن باشد. با مصرف آرد حبوبات می‌توان با کاهش احساس گرسنگی، انرژی لازم برای فعالیت‌های روزمره را نیز تامین کرد. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:Amelioretasante.fr

خوردن غذاهای سرخ‌شده 3 عارضه اصلی دارد! 

چرا باید نمک یُددار بخوریم؟!​​​
وقتی وگان می‌شویم، چه اتفاقی برای بدن می‌افتد؟​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو