عفونت مکرر با ویروس کرونا خطر عوارض کشنده را افزایش می‌دهد
23 آبان 1401 ساعت: 14:8



بسیاری از مردم در سراسر جهان عفونت‌های مکرر بیماری سارس کوو ۲ را تجربه می‌کنند اما خطرات سلامتی مرتبط با این عفونت‌های مجدد نامشخص باقی مانده است.
به گزارش سلامت، اکنون گروهی از محققان به رهبری دانشگاه واشنگتن در سنت‌لوئیس دریافتند که عفونت‌های مکرر بیماری کووید ۱۹ خطر نارسایی اندام و مرگ را افزایش می‌دهد.

نتایج تحقیقات نشان داد که ابتلا به عفونت برای بار دوم، سوم یا چهارم به خطرات اضافی برای سلامتی در مرحله حاد، یعنی ۳۰ روز اول پس از عفونت و در ماه‌های پس از آن، یعنی فاز طولانی کووید کمک می‌کند.

محققان برای این تحقیق ۵.۸ میلیون پرونده پزشکی را تجزیه‌وتحلیل کردند.

این گروه از مدل‌سازی آماری برای ارزیابی خطرات سلامتی ناشی از عفونت مجدد بیماری کووید ۱۹ در ۳۰ روز اول پس از ابتلا به ویروس و سپس تا ۶ ماه بعد استفاده کرد.

نتایج نشان داد که افراد مبتلا به عفونت مجدد کووید ۲ برابر بیشتر در معرض مرگ و سه برابر بیشتر احتمال دارد که نیاز به بستری‌ شدن در بیمارستان داشته باشند.

علاوه بر این بیماران مبتلا به عفونت‌های مکرر ۳.۵ برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به مشکلات ریوی، سه برابر بیشتر احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و ۱.۶ برابر بیشتر احتمال دارد که مشکلات مغزی را تجربه کنند.

نتایج این تحقیق در مجله Nature Medicine منتشر شده است.ایسنا
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو