چگونه بادمجان خام را فریز کنیم؟!
29 شهریور 1401 ساعت: 09:6



بادمجان که در گروه سبزیجات قرار می‌گیرد، یکی از خوراکی‌های سالم و مغذی محسوب می‌شود که هم گزینه‌ای فوق‌العاده برای گیاهخواران است و هم می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در رژیم‌های غذایی مختلف داشته باشد. این خوراکی به‌دلیل مقاومتش در برابر طعم‌های قوی، تقریبا می‌تواند در همه انواع غذاها مورد استفاده قرار بگیرد. 

اگر شما هم بادمجان دوست داشته باشید، احتمالا سوالات زیادی درباره بادمجان دارید. یکی از این سوالات هم این است که آیا می‌توان بادمجان را فریز کرد یا نه؟! 

 

انتخاب بادمجان 

قبل از پیدا کردن بهترین راه برای فریز کردن بادمجان، ابتدا باید به چند نکته توجه کنید. درواقع اولین گام مهم، انتخاب یک بادمجان مناسب و سالم است. بنابراین، موقع انتخاب بادمجان حتما بادمجانی را انتخاب کنید که نسبت به اندازه‌اش دارای وزن زیادی باشد. پوست بادمجان سالم باید سفت، کشیده، براق و بدون لک باشد و برگ‌ها و ساقه‌های بادمجان هم باید سبز باشند. اگر ساقه‌ها و برگ‌های بادمجان خشک شده باشند یعنی بادمجان کهنه است. 

 

آیا می‌توان بادمجان خام را فریز کرد؟ 

پاسخ به این سوال کمی پیچیده است. بادمجان پخته‌شده کمی بهتر از بادمجان خام فریز می‌شود، زیرا بادمجان آب زیادی دارد و فریز کردن بادمجان باعث می‌شود که آب موجود در آن به کریستال‌های یخ‌زده تبدیل شود و از دیواره بادمجان بیرون بزند. این بادمجان‌ها موقع پخته شدن هم آبکی و خمیری می‌شوند. با این‌حال، بادمجان برای منجمدسازی یا فریز کردن به پخته شدن نیاز ندارند و با چند ترفند می‌توانید بادمجان تازه را برای قرار دادن در فریزر آماده کنید. 

 

ابتدا پوست بادمجان را بگیرید و آن را برش بزنید (در صورت نیاز می‌توانید بادمجان را به‌صورت مکعبی خرد کنید). بعد بادمجان‌های خردشده یا برش‌خورده را درون آبکش بریزید و روی آنها نمک بریزید تا هم رطوبت اضافی آنها گرفته شود و هم کمی طعم‌دار شوند. حدود 30 تا 60 دقیقه صبر کنید تا آب بادمجان‌ها کشیده شود. حالا آنها را سریعا آبکشی کنید تا نمک اضافی از روی آنها گرفته شود. بعد بادمجان‌ها را خشک کنید و یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو و آب ساده را به‌آرامی روی بادمجان پخش کنید تا رنگ بادمجان‌ها با این ترفند دیگر قهوه‌ای نشود. در ادامه باید یک دستمال کاغذی بزرگ روی ظرف مخصوص مایکروویو قرار دهید و بادمجان‌ها را روی آن بچینید و سپس دستگاه را برای 5 دقیقه روشن کنید. بعد آنها را بیرون بیاورید و روی ورقه‌های کاغذی مخصوص آشپزی بگذارید. حالا باید منتظر بمانید تا بادمجان‌ها خنک شوند. وقتی که خنک شدند، آنها را بدون پوشش داخل فریزر بگذارید تا کاملا منجمد شوند. حالا باید آنها را به درون کیسه‌های فریزر منتقل کنید تا برای مدت طولانی‌تری درون فریزر باقی بمانند. 

 

چطور از بادمجان فریز شده استفاده کنیم؟ 

اگر می‌خواهید از بادمجان فریزشده استفاده کنید باید بادمجان‌ها را از شب قبل به درون یخچال انتقال دهید. در روز آشپزی هم باید آب اضافی آنها را تخلیه کنید و در صورت نیاز آنها را خشک کنید. در این حالت می‌توانید به‌سادگی بادمجان‌ها را تفت بدهد یا به خورش‌ها و غذاهای مختلف اضافه کنید. 

 

ترجمه: ندا احمدلو   

منبع: eatingwell 

5 منبع ویتامین B12 برای افزایش انرژی و کاهش خستگی 

آیا قبل از خواب شبانه باید یک لیوان آب بنوشیم؟​​​
بهترین و بدترین زمان نوشیدن قهوه​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو