آیا دریافت داروهای سلامت روان از یک اپلیکیشن بی‌خطر است؟
24 شهریور 1401 ساعت: 16:6



از میان تمام تخصص‌های پزشکی، روان‌پزشکی بهترین گزینه برای مشاوره‌های صوتی یا تصویری از راه دور است. زیرا به ندرت معاینه فیزیکی انجام می‌گیرد. 


یک مصاحبه دقیق بسیار مهم است اما می‌تواند از راه دور انجام شود. اما آیا مراقبت مجازی سلامت روان می‌تواند تمام خدماتی را که مراقبت حضوری می‌تواند ارائه دهد؟ آیا تجویز دارو برای سلامت روان در طول ویزیت از راه دور یا از طریق یک اپلیکیشن سلامت روان بی‌خطر است؟

پیش از این، پزشکان موظف بودند بیماران را قبل از اینکه بتوانند داروهای خاصی را تجویز کنند، شخصاً ارزیابی کنند. در آغاز همه‌گیری کووید19، این قوانین کاهش یافت.

4 مرحله قبل از دریافت داروی سلامت روان از طریق یک اپلیکیشن

توجه کنید که اگر برنامه‌ای را برای دریافت دارو برای مدیریت سلامت روان خود در نظر می‌گیرید، همان عواملی که هنگام انتخاب مراقبت حضوری در نظر می‌گیرید رعایت کنید و مراقب هرگونه علامت قرمز باشید.

1. قبل از گرفتن نسخه با پزشک خود ارتباط برقرار کنید

اگر از برنامه‌ای برای دریافت مراقبت‌های بهداشت روانی استفاده می‌کنید، در صورت امکان، قبل از موافقت با تجویز دارو، در طول چند جلسه با روان‌پزشک یا پزشک خود دیدار حضوری داشته باشید.

2. در مورد داروهایی که برای شما تجویز می‌شود، عوارض جانبی احتمالی و جایگزین‌ها با پزشک خود صحبت کنید. چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی ویزیت می‌شوید، قبل از اینکه دارویی برای سلامت روان شما تجویز شود، موارد زیر را با پزشک خود در میان بگذارید:

آیا دارو در حال حاضر گزینه مناسبی برای شما است یا خیر و انواع داروهایی که برای شرایط شما در دسترس هستند.

تجربیات شما با سایر داروهای روانپزشکی، از جمله داروهایی که قبلاً مصرف می‌کردید.

سابقه سلامتی شما، از جمله اینکه آیا سایر بیماری‌های مزمن سلامتی دارید و برای آنها دارو مصرف می‌کنید.

عوارض جانبی بالقوه‌ای که ممکن است در صورت انتخاب یک داروی روانپزشکی و نحوه مدیریت آنها تجربه کنید.

3. مطمئن شوید که پزشک شما در دسترس است و به سوالات و نگرانی‌های شما پاسخ می‌دهد

برنامه‌های سلامت روان اغلب به دلیل قابلیت دسترسی به آن‌ها تبلیغ می‌شوند، و مهم است که مطمئن شوید پزشک شما به راحتی از طریق اپلیکیشن قابل دسترسی است.

4. بررسی کنید که آیا پزشک شما با شرکت‌های داروسازی رابطه مالی دارد یا خیر

دانستن اینکه آیا پزشک شما هنگام تجویز دارو یا درمان درآمد کسب می‌کند، مفید است. ممکن است آنها به طور عینی مزایا و معایب برخی داروها را برای نیازهای شما در نظر نگیرند. همین امر در مورد مراقبت‌های حضوری نیز صدق می‌کند.

مترجم: نرگس قاسمی پناه
منبع: everydayhealth
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو