بهترین ترکیبات مرطوب‌کننده شبانه برای پوست مردان
10 شهریور 1401 ساعت: 16:6



پوست انسان‌ها در ساعات شب وارد فرایندهای ترمیم و جوان‌سازی می‌شود و به همین دلیل هم افزودن کرم‌های شبانه سرشار از ترکیبات فعال به برنامه مراقبت از پوست می‌تواند این فرایندها را تقویت کند و نتایج حاصل از آنها را به سطح بهتری برساند. 

در این مطلب با بهترین ترکیبات مرطوب‌کننده شبانه آشنا می‌شویم که عملکرد بهتری برای پوست مردان دارند. 

 

برای پوست‌ خشک

 

1. اسکوالان: اسکوالان نوعی ماده نرم‌کننده یا امولینت است که به‌طور طبیعی در سبوم یا چربی پوست انسان‌ها یافت می‌شود. بنابراین این ماده به‌سادگی توسط پوست‌های خشک پذیرفته و جذب می‌شود. با توجه به اینکه رطوبت طبیعی پوست به‌خاطر افزایش سن سریعا روبه‌کاهش می‌رود، تامین این رطوبت به‌طور منظم ضرورت دارد. 

 

2. روغن‌های گیاهی: روغن‌های گیاهی در دهه‌های اخیر نقش مهمی در محصولات مراقبت از پوست داشته‌اند. این عصاره‌های روغنی که عمدتا از جوجوبا، مارولا و شی باتر گرفته می‌شوند،‌ مواد مغذی ضروری را به پوست می‌رسانند، درحالی که مشکل پوسته‌ریزی را رفع می‌کنند و حتی برای خشک‌ترین سدهای دفاعی پوست هم مفید هستند. 

 

3. ویتامین B5: ویتامین B5 یا اسید پانتوتنیک به‌طور طبیعی در ماهی سالمون، آووکادو و دانه‌های آفتابگردان یافت می‌شود. استفاده از ویتامین B5 موضعی از فرایندهای ترمیمی پوست پشتیبانی می‌کند که در ساعات خواب شبانه به اوج فعالیت خودشان می‌رسند. خاصیت ضدالتهابی و محافظتی ویتامین B5 هم از تحریکات پوستی ناشی از تراشیدن موهای صورت یا بدن جلوگیری می‌کند و همچنین آنها را تسکین می‌دهد. 

 

برای پوست چرب 

 

1. اسید هیالورونیک: افرادی که پوست چرب دارند، معمولا تصور می‌کنند که از آبرسانی به پوست بی‌نیاز هستند. اما آبرسانی به پوست از عمیق‌ترین لایه‌های پوستی شروع می‌شود و ارتباط چندانی با سطح چرب و روغنی پوست ندارد. اسید هیالورونیک یکی از ترکیبات مناسب برای پوست‌های چرب است که آبرسانی باکیفیتی را برای پوست به انجام می‌رساند و به افزایش حجم، ارتقای استحکام و صاف‌سازی پوست هم کمک می‌کند. 

 

2. پوست بید (Willow Bark): این عصاره گیاهی ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی درواقع منبع اسید بتاهیدروکسی، اسید سالیسیلیک و همچنین آسپیرین است. این ماده محلول در چربی، اثربخشی ویژه‌ای برای پوست‌های چرب دارد و به عمیقا به درون پوست نفوذ می‌کند. عصاره برگرفته از پوست بید برای باز کردن روزنه‌های پوستی و پیشگیری از به‌وجود آمدن جوش‌های پوستی مناسب است. 

 

3. نیاسینامید: نیاسینامید یا ویتامین B3 یکی از ترکیبات ضدپیری باکیفیت است که از آسیب‌های خورشیدی جلوگیری می‌کند، هایپرپیگمنتاسیون را کاهش می‌دهد و حتی خطوط پوستی و چین‌وچروک‌ها را نرم می‌سازد. اما ویژگی مهم‌تر نیاسینامید این است که روزنه‌های پوستی را سفت می‌کند و ترشحات سبوم را در پوست تنظیم می‌سازد. 

 

ترجمه: ندا احمدلو

منبع: provenskincare

برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو