نحوه جلوگیری از برفک دهان در دوران شیرخوارگی
28 مرداد 1401 ساعت: 17:5



برفک دهان یک عفونت قارچی است، که به عنوان کاندیدا نیز شناخته میشود و می‌تواند روی سینه‌ها و در دهان کودک شما ایجاد شود. اگرچه ممکن است دردناک باشد، اما معمولا جدی نیست. می‌تواند به سرعت گسترش یابد و درمان آن سخت است.
بهترین راه برای مبارزه با آن این است که سعی کنید از آن اجتناب کنید. از آنجایی که کاندیدا در مناطق مرطوب و تاریک رشد می‌کند، کلید پیشگیری از برفک دهان تمیز و خشک نگه داشتن همه چیز است.

دست‌ها را اغلب بشویید

بسیاری از اوقات، شستن خوب دست‌ها برای جلوگیری از تبدیل شدن مخمر به مشکل کافی است. همیشه قبل از شیردهی، پس از تعویض پوشک کودک، دست‌های خود را بشویید. بهداشت خوب دست‌ها می‌تواند از شیوع بسیاری از بیماری‌های رایج از جمله برفک دهان جلوگیری کند.

نوک سینه‌ها را خشک نگه دارید

همچنین باید هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا نوک سینه‌های خود را تمیز و خشک نگه دارید. به عنوان مثال، لباس زیر خود را هر روز یا هر زمان که خیس شد، تعویض کنید. در صورت امکان، پس از شیردهی اجازه دهید نوک سینه‌ها در هوا خشک شوند. لباس‌ها و ملحفه‌ها را در آب داغ بشویید تا تمیز نگه داشته شوند.

همچنین از استفاده از هر نوع کرم روی سینه خودداری کنید مگر اینکه لازم باشد. کرم‌ها، لوسیون‌ها و پمادهای می‌توانند رطوبت را حفظ کنند و به باکتری‌ها و قارچ‌ها اجازه رشد دهند.

لوازم کودک را تمیز نگه دارید

هر چیزی را که با نوزاد و سینه‌هایتان تماس دارد تمیز نگه دارید. اسباب‌بازی‌ها، پستانک‌ها، دندان‌گیرها، بطری‌ها و نوک سینه‌ها را با آب گرم و صابون بشویید.

مراقب رژیم غذایی خود باشید

برخی از افراد پروبیوتیک‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنند تا از عفونت‌های قارچی جلوگیری کنند، اما تحقیقات در مورد اثربخشی آنها محدود است. با این حال، حفظ یک رژیم غذایی سالم و متعادل در دوران شیردهی و محدود کردن مقدار قند، حتی اگر از عفونت‌های مخمری پیشگیری نکند، عملی محکم است.

در حالی که شما و نوزادتان برای برفک دهان تحت درمان هستید، مهم است که سعی کنید از عفونت مجدد یا سرایت عفونت به سایر اعضای خانواده جلوگیری کنید.

نوک سینه‌های خود را با هوا خشک کنید و در صورت امکان چندین بار در روز آنها را مستقیماً در معرض نور خورشید قرار دهید.

مصرف پنیر، نان، شکر و عسل را که باعث رشد مخمر می‌شوند، محدود کنید.

اقلامی را که با سینه یا دهان کودکتان تماس دارند بجوشانید. همچنین می‌توانید آنها را به مدت 30 دقیقه در محلول سرکه و آب خیس کنید.

از انجماد شیر مادر خودداری کنید تا زمانی که علائمی نداشته باشید. انجماد برفک دهان را از بین نمی‌برد.

دست‌های خود را مرتب بشویید و از حوله مشترک استفاده نکنید.

مترجم: نرگس قاسمی پناه
منبع: verywellfamily
 
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو