برای داشتن قلب سالم به چه میزان خواب نیاز دارید؟
22 تیر 1401 ساعت: 15:4



تحقیق انجمن قلب آمریکا نشان می‌دهد که خواب تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر سلامت قلب دارد. محققان توصیه می‌کنند مدت زمان خواب خود را متناسب با سن خود تنظیم کنید تا از عواقب شدید سلامتی جلوگیری کنید.

تعداد ساعات خواب توصیه‌شده بر حسب سن در اینجا آمده است:

سنین 0 تا 1: 12 تا 16 ساعت
سنین 1 تا 2: 11 تا 14 ساعت
سنین 3 تا 5: 10 تا 13 ساعت
سنین 6 تا 12: 9 تا 12 ساعت
سنین 13 تا 18: 8 تا 10 ساعت
سنین 19 سال و بالاتر: 7 تا 9 ساعت

هر چه سن شما بیشتر شود، به خواب کمتری نیاز دارید. کمبود خواب یا کم خوابی می‌تواند افراد را در معرض خطر مشکلات قلبی شدید، مانند حملات قلبی و سکته مغزی قرار دهد. داده‌های مطالعه خواب نشان می‌دهد که برخی از افراد هنگام خواب ضربان قلبشان افزایش یافته یا اشباع اکسیژن در هنگام خواب کاهش یافته است. این موارد می‌تواند منجر به مشکلات سلامت قلبی عروقی مانند افزایش فشار خون شود یا شما را در معرض خطر حمله قلبی و سکته قرار دهد.


خوابیدن در ساعات توصیه شده برای گروه سنی شما می‌تواند سلامت قلب را بهبود بخشد.


اندازه‌گیری کیفیت خواب بسیار دشوارتر است. می‌تواند تحت تاثیر عواملی مانند تعداد دفعات بیدار شدن فرد در طول شب، ضربان قلب بالا یا مشکل تنفسی، یا اینکه آیا آپنه خواب را تجربه می‌کند یا نه، قرار گیرد. و کیفیت خواب و مدت زمان خواب همیشه از یک خط پیروی نمی‌کنند.


توجه کنید که خواب طولانی‌مدت همیشه به این معنی نیست که کیفیت بالایی دارد و یا خواب کوتاه‌تر، کیفیت پایینی دارد. افرادی که می‌توانند خوب بخوابند می‌توانند بدن خود را آرام کنند. اینها نشانگرهای جهانی خوبی از نحوه استراحت و ترمیم بدن هستند.

رعایت بهداشت خواب می‌تواند به معنای رعایت یک برنامه منظم روزانه نیز باشد. به افراد توصیه می‌شود که فعالیت بدنی داشته باشند تا در طول روز خسته شوند. و در شب از مصرف کافئین و تماشای صفحه نمایش خیلی نزدیک به زمان خواب خودداری کنند.

نخوابیدن کامل هر چند وقت یکبار طبیعی است. گاه به گاه اواخر شب یا سحرخیزی، قلب شما را خیلی آشفته نمی‌کند.اما بسیار مهم است که اجازه ندهیم به یک روند تبدیل شود. زیرا هر چه شب‌های کمتری بخوابید، خطر ابتلا به عوارض قلبی بیشتر است.

وقت گذاشتن برای خود بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که در طولانی مدت، خواب واقعاً بر فشار خون، وزن، خطر ابتلا به دیابت و در نهایت بر قلب شما تاثیر می‌گذارد.

مترجم: نرگس قاسمی پناه
منبع: verywellhealth
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو