کمیاب شدن تامپون در آمریکا
6 تیر 1401 ساعت: 19:4



کمبود تامپون در آمریکا در چند هفته گذشته به خالی شدن قفسه‌های "بهداشت زنانه" داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها انجامیده است.
اختلالات زنجیره تامین و کمبود مواد خام، توانایی شرکت‌ها را برای پاسخگویی به تقاضا مختل کرده است. علاوه بر این مشکل، حدود 10 تا 15 درصد از نیروی کار یکی از شرکت‌های تولید کننده آن در دسامبر 2021 به بیماری کووید19 مبتلا شده بودند.

اگرچه ممکن است تامپون ها نسبتا ساده به نظر برسند، اما در دسته ابزار پزشکی قرار می‌گیرند. آنها از پنبه، ابریشم مصنوعی یا ترکیبی از این دو ساخته شده‌اند. آنها باید تست‌های جذب، استحکام و یکپارچگی را پشت سر بگذارند و نباید باعث رشد برخی باکتری‌های مضر در واژن شوند.

خطرات بالقوه تامپون با جذب بالاتر یا استفاده طولانی‌تر از تامپون

حتی اگر در یافتن تامپون‌های مورد علاقه خود برای مدیریت دوره ماهانه خود مشکل دارید، رعایت دستورالعمل‌های ایمنی بسیار مهم است.

از تامپون‌ها استفاده مجدد نکنید و بیش از 8 ساعت از یک تامپون استفاده نکنید.

تامپون خود را هر 4 تا 8 ساعت عوض کنید و از تامپونی با کمترین جذب استفاده کنید.

چرا مهم است که تامپون را چه مدت استفاده کنید؟ تامپون‌ها خطر ابتلا به سندرم شوک سمی را افزایش می‌دهند، که یک عارضه نادر و تهدید‌کننده زندگی ناشی از عفونت‌های باکتریایی خاص است. این خطر اگرچه کم است، اما در صورت استفاده از تامپون بیش از 8 ساعت یا استفاده از تامپون با قدرت جذب بالاتر بیشتر است.

علائم سندرم شوک سمی را بشناسید. اینها ممکن است شامل تب ناگهانی، استفراغ، اسهال، غش کردن یا احساس غش کردن هنگام ایستادن، سرگیجه یا بثورات پوستی شبیه آفتاب سوختگی باشد. اگر هر یک از این علائم را در طول دوره قاعدگی یا بلافاصله پس از قاعدگی خود مشاهده کردید، استفاده از تامپون را متوقف کنید و فورا به پزشک مراجعه کنید.

اگر درد، تب یا سایر علائم غیرعادی مانند ترشح غیر‌معمول دارید، با پزشک خود تماس بگیرید.

مترجم: نرگس قاسمی پناه
منبع: everydayhealth
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو