۵ ترفند زیبایی که نباید سراغشان بروید
3 اردیبهشت 1399 ساعت: 20:2



کافی است سری به برخی سایت‌ها یا پیج اینستاگرامی برخی از بلاگرهای زیبایی بزنید تا با انواع ترفندهای زیبایی روبه‌رو شوید. متاسفانه برخی از این ترفندهای به اصطلاح خانگی و ساده خیری برای پوست ندارند و حتی ممکن است وضعیت آن را بدتر نیز بکنند.
امکان دارد این روزها به دلیل قرنطینه و پرهیز از خرید محصولات مربوط به پوست و مو یا هر دلیل دیگر بخواهید برخی از این روش‌های پیشنهادی را امتحان کنید، اما بهتر است با برخی از این ترفندهای به ظاهر موثر ولی آسیب‌رسان بیشتر آشنا شوید.

لایه‌برداری از پوست صورت با نمک، شکر یا جوش‌شیرین

اگرچه نمک، شکر یا جوش‌شیرین باعث شفافیت و نرمی پوست می‌شوند اما واقعیت این است که قدرت سایش این مواد بسیار بالاست. ممکن است شکر، نمک یا جوش‌شیرین برای لایه‌برداریِ پوستِ زمخت‌تر قسمت‌هایی از بدن بسیار موثر عمل کنند اما برای لایه‌برداری پوست صورت مفید نیستند و حتی ممکن است به آسیب منجر شوند. به این دلیل که پوست صورت نازک و ظریف است و مالیدن این مواد روی آن به جای لایه‌برداری باعث تخریب و آسیب صورت می‌شود.

استفاده از خمیردندان برای برطرف کردن جوش‌ها

بدون شک شما نیز شنیده‌اید که خمیردندان برای خشک کردن و از بین بردن سریع جوش‌ها موثر است و احتمالا اگر جوش داشته باشید از این ترفند استفاده کرده‌اید، اما واقعیت این است که زدن خمیردندان به پوست خطرناک است. علی‌رغم اینکه «پراکسید» و «بیکربنات سود یا همان جوش‌شیرین» موجود در خمیردندان باعث خشک شدن جوش می‌شوند اما در عین‌حال پوست را تحریک و قرمز می‌کنند.

درست است که جوش‌ها اعصابتان را خرد می‌کنند و نمی‌خواهید چشمتان به آنها بیافتد اما نباید به قیمت سوزاندن پوست، محوشان کنید. برای خلاص شدن از شر جوش‌ها از پمادهای موجود در داروخانه‌ها یا عسل طبیعی و خالص استفاده کنید. چون این ماده طبیعی علاوه بر خاصیت نرم‌کنندگی و لطافت‌بخشی برای از بین بردن جوش‌ها و دیگر مشکلات پوستی نیز موثر است.

استفاده از دئودورانت به عنوان مات‌کننده پوست

دئودورانت‌ها حاوی ترکیباتی هستند که برای از بین بردن تعریق کارایی دارند و نه برای از بین بردن سبوم یا همان چربی پوست. در واقع دئودورانت‌ها ضدتعریق هستند و برق چربی روی پوست را از بین نمی‌برند، بنابراین به توصیه‌های بلاگرهای زیبایی و مطالب برخی سایت‌ها اعتماد نکنید. اینکار به جای مات کردن پوست باعث قرمزی و التهاب و خارش پوست شده و حتی ممکن است به بروز آکنه منجر شود.

استفاده از لاک‌مو به عنوان فیکس‌کننده آرایش

اگر روی برچسب محصولی قید می‌شود «مخصوص مو» بی‌دلیل نیست. لاک‌مو نیز حاوی ترکیب چسبناکی است که برای ثابت نگه داشتن حالت موها موثر است و نباید از آن برای فیکس کردن آرایش صورت استفاده کرد. برای اینکار از اسپری‌های مخصوص این کار استفاده کنید یا مقدار کمی پودر شفاف بزنید. استفاده از لاک‌مو برای فیکس کردن آرایش به جای تر و تازه نگهداشتن آرایش منجر به بروز خشکی، خارش و دیگر مشکلات پوستی می‌شود.

استفاده از لیموترش به عنوان ماسک صورت

همین الان اگر یک قطره لیموترش روی زبانتان بچکانید صورتتان درهم می‌رود. حال تصور کنید این ماده ترش را به‌طور مستقیم روی پوست صورتتان بزنید. درست است که لیموترش سرشار از ویتامین C بوده و به‌طور کلی ماده‌غذایی بسیار مفیدی است اما استفاده خالص آن روی پوست ایده خوبی نیست. چون خواص اسیدی دارد و پوست را می‌سوزاند.

لیموترش همچنین باعث حساس‌تر شدن پوست نسبت به اشعه‌های ماورای بنفش می‌شود. این مسئله نیز باعث لک شدن پوست و افزایش خطر ابتلا به سرطان خواهد شد. به‌طور کلی می‌توانید از لیموترش آن‌هم به اندازه چند قطره در ترکیب یک ماسک خانگی یا به صورت کرم یا عصاره روغنی لیموترش استفاده کنید اما حواستان باشد که اینکار را شب‌ها انجام داده و صبح قبل از خروج از منزل پوست را به خوبی بشویید و کرم ضدآفتاب بزنید.

ترجمه: فاطمه مهدی‌پور
منبع: Femmeactuelle


۶ اشتباه آرایشی که شما را پیر می‌کنند
ترفندهای زیبایی در قرنطینه خانگی
10 اشتباه روزانه که موهایتان را نازک و کم‌پشت می‌کند
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو