آیا روبالشی ابریشمی واقعا وضعیت موها را بهتر می‌کند؟
18 اردیبهشت 1401 ساعت: 09:2



اولین چیزی که در برخورد با روبالشی ابریشمی متوجه می‌شویم، لطافت و نرمی آن برای موها و همچنین پوست سر است. اما آیا روبالشی ابریشمی واقعا به ارتقای سلامتی موها کمک می‌کند؟

کسانی که رختخواب خودشان را هوشمندانه انتخاب می‌کنند، از مزیت‌های مختلفی بهره‌مند می‌شوند که صرفا به احساس راحتی محدود نیست. برای مثال، ملحفه‌های ساخته‌شده از چوب بامبو یا اکالیپتوس را در نظر بگیرید که امروزه درحال کسب محبوبیت روزافزونی هستند، زیرا می‌توانند به حفظ احساس خنکی برای افراد دارای طبع گرم در اوقات خواب شبانه کمک کنند. 

 

ابریشم هم نوع خاص دیگری از پارچه است که مزیت‌های مختلفی دارد. کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مختلف بارها اشاره کرده‌اند که استفاده از روبالشی ابریشمی می‌تواند وضعیت بهتری برای موها به‌وجود بیاورد و صبح روز بعدی را به اوقات بهتری برای موها تبدیل کند. 

 

مزیت‌های ابریشم 

 

اگر واقعا می‌خواهید سلامتی موهای خودتان را ارتقا بدهید، استفاده از روبالشی ابریشمی واقعا تصمیم خواهد بود، اما دلیلش چیست؟ 

 

ابریشم ذاتا نرم و لطیف است، درحالی که همین ویژگی به کاهش حالت ایستایی یا ایستاتیک موها کمک می‌کند و همچنین از جنبه‌های دیگر هم به مشکلات مرتبط با موها کمک می‌رساند. 

 

اصطکاک ناشی از تماس موها با بافت روبالشی‌ پنبه‌ای یا نخی می‌تواند در لایه کوتیکول موها اختلال به‌وجود بیاورد و درنهایت به وزشدگی، شکنندگی، چین‌خوردگی شدید و خشکی تارهای مو منتهی شود. این درحالی است که ابریشم (برخلاف پنبه و نخ) رطوبت پوست را به‌سوی خودش جذب نمی‌کند و درنتیجه رطوبت موها را در وضعیت مطلوب باقی می‌گذارد بدون این‌که باعث وزشدگی موها شود. 

 

مزیت دیگر روبالشی ابریشمی این است که بافت موها را تازه‌تر و شاداب‌تر نگه می‌دارد و پس از بیدار شدن هم حالت بهتری برای موها به‌وجود می‌آورد تا جایی که کمتر می‌توان آشفتگی یا چین‌خوردگی شدید را در میان موها مشاهده کرد. 

 

ابریشم برای انواع مختلف موها چه تاثیری دارد؟ 

 

کسانی که ذاتا موهای حالتدار، بافتدار، موجدار یا فرفری دارند، بیشتر از مزیت‌های روبالشی ابریشمی بهره‌مند می‌شوند، زیرا این روبالشی‌ها کاری می‌کنند که چنین موهایی کمتر دچار خشکی شوند و حالت براق کمتری داشته باشند، درحالی که الگوی ذاتا موجدار یا فرفری موها را هم در وضعیت بهتری حفظ می‌کنند. 

 

اما افراد دارای موهای صاف هم واقعا می‌توانند از مزیت‌های روبالشی ابریشمی برخوردار شوند. وقتی که روی روبالشی ابریشمی دراز می‌کشید، چربی‌های طبیعی موها در حالت طبیعی خودشان حفظ می‌شوند بدون این‌که درون بافت روبالشی فرو بروند. به همین دلیل هم روبالشی ابریشمی موها را در وضعیت سالم نگه می‌دارد، بدون آن‌که باعث خشکی و براق‌شدگی غیرعادی آنها شود. 

 

اگر جزو کسانی هستید که حتما باید از سشوار استفاده کنند، باز هم روبالشی ابریشمی می‌تواند به حفظ حالت موهای شما پس از به‌کارگیری سشوار کمک کند. از آنجایی که ابریشم به لایه بیرونی کوتیکول موها برای صاف ماندن کمک می‌رساند، بنابراین موهای حالت‌گرفته با خوابیدن روی روبالشی ابریشمی واقعا صاف‌تر و شاداب‌تر باقی خواهند ماند، درست مثل خود ابریشم! 

 

ترجمه: ندا احمدلو 

منبع: marthastewart

برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو