سالاد اسفناج و توت‌فرنگی؛ یک شام بهاری سبک
17 اردیبهشت 1401 ساعت: 08:2



بهار، فصل رویش میوه‌ها و سبزی‌های بسیار مغذی و سرشار از آنتی‌اکسیدان است. یکی از راه‌های بهبود عملکرد سیستم گوارشی و سیستم ایمنی بدن، افزایش دریافت فیبر غذایی در کنار ویتامین‌ها و املاح مختلف است. متخصصان توصیه می‌کنند که تا جایی که می‌توانید در فصل بهار، انواع سالادهای کامل را در برنامه غذایی تان بگنجانید و حتی سالادها را به عنوان وعده‌های اصلی غذایی در رژیم هفتگی خود قرار بدهید. 

سالاد اسفناج و توت‌فرنگی با سس مخصوصی که دارد، می‌تواند یک وعده غذای کامل و سبک برای شب‌های خنک بهاری باشد. 

 

مواد لازم برای 4 نفر

سس مایونز کم‌چرب یا ماست یونانی 2ونیم قاشق غذاخوری

سرکه سیب یک‌ونیم قاشق غذاخوری

روغن زیتون بکر یا فرابکر 1 قاشق غذاخوری

کنجد خام یا دانه خشخاش 1 قاشق چای‌خوری

عسل 1 قاشق چای‌خوری

نمک یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

پودر فلفل سیاه یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

اسفناج تازه حدود 200 گرم

توت‌فرنگی تازه و خردشده 1 لیوان

بادام پرک‌شده یک‌چهارم لیوان

 

طرز تهیه

1. ابتدا سس مایونز یا ماست یونانی را با سرکه سیب، روغن زیتون، دانه کنجد یا خشخاش، عسل، نمک و فلفل به خوبی ترکیب کنید تا سس یکنواختی به دست بیاورید. سس را داخل یخچال قرار دهید تا کمی استراحت کند و طعمش جا بیفتد. 

2. اگر بادام پرک‌شده ندارید، بادام درختی درسته را حدود نیم ساعت داخل آب جوش بریزید. بعد از نیم ساعت، بادام‌ها را از آب خارج کنید و پوست بگیرید. سپس از وسط نصف کنید و تا جایی که می‌توانید، آنها را به صورت ورقه‌های نازک، برش بزنید. 

3. بادام که آماده شد، دیگر می‌توانید سالاد را داخل ظرف مخصوص سرو،‌ بچینید. 

4. اسفناج‌ها و توت‌فرنگی‌ها را لایه به لایه داخل ظرف قرار بدهید و در نهایت، بادام‌های پرک را روی آنها بریزید. 

5. بعد ازچیدن سالاد، سس را روی تمام قسمت‌های سالاد بریزید و تمام. 

6. شما می‌توانید سرکه بالزامیک را جایگزین سرکه سیب و گردو را جایگزین بادام در این دستور غذایی کنید. 

7. در صورت تمایل می‌توانید حدود 50 گرم پنیر فتا به این سالاد اضافه کنید. در صورت اضافه کردن پنیر، نمک را از دستور این غذا حذف کنید.  

 

ارزش تغذیه‌ای

هر وعده از این سالاد که می‌تواند به عنوان یک شام کامل در کنار یک برش نان تست سبوس‌دار مصرف بشود، حدود 154 کیلوکالری انرژی دارد و ترکیبات مغذی زیر را به بدن‌تان می‌رساند؛ 2.5 گرم پروتئین، 7.1 گرم کربوهیدرات، 2.6 گرم فیبر غذایی، 3.4 گرم قند، 13.3 گرم چربی، 2304 واحد بین‌المللی ویتامین A، 34.4 میلی‌گرم ویتامین C، 13.5 میکروگرم فولات، 67.3 میلی‌گرم کلسیم، 1.6 میلی‌گرم آهن، 49 میلی‌گرم منیزیم، 118.4 میلی‌گرم پتاسیم و 228.2 میلی‌گرم سدیم. 

 

ترجمه: ندا احمدلو

منبع:eatingwell

چرا بادام برای بدن مفید است؟

آیا خوردن آناناس به کاهش وزن کمک می‌کند؟​​​
مصرف روزانه تخم مرغ چه مزیت هایی دارد؟​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو