با این نکات کمردرد التهابی را به حداقل برسانید
14 اردیبهشت 1401 ساعت: 10:2



درمان کمردرد التهابی معمولاً به نوعی داروی تجویزی نیاز دارد، معمولاً یک داروی ضد‌التهابی غیر‌استروئیدی. اگر به درمان توصیه شده توسط پزشک خود پایبند باشید، باید بتوانید ناراحتی مرتبط با آن را برطرف کنید.
با داروهای موجود در حال حاضر، می‌توان پیشرفت را متوقف کرد، اما عدم پایبندی می‌تواند منجر به از دست دادن کارایی و در نهایت پیشرفت شود. پیشرفت می‌تواند منجر به عوارض جدی از جمله ناهنجاری‌ها و شکستگی‌های ستون فقرات شود.

با این حال، علاوه بر پیروی از درمان تجویز شده توسط پزشک، چندین مرحله وجود دارد که می‌توانید برای کنترل کمردرد التهابی خود انجام دهید:

برای تسکین کمردرد التهابی از نظر فیزیکی فعال بمانید

بر خلاف کمردرد مکانیکی که می‌تواند با ورزش بدتر شود، کمردرد التهابی معمولاً پس از فعالیت بدنی بهبود می‌یابد. اگر کمردرد التهابی دارید، باید فعال بمانید و تمرینات تقویتی و کششی عضلات را انجام دهید تا وضعیت ستون فقرات خوبی داشته باشید.

 با این حال، باید از تمرینات پرتحرکی که به طور بالقوه می‌تواند برای ستون فقرات مضر باشد، اجتناب کنید.

تمرینات تنفس عمیق را برای حفظ ظرفیت ریه انجام دهید

یکی از انواع ورزش‌هایی که توصیه می‌شود، تنفس است. تمرینات تنفسی ساده معمولا شامل دم و بازدم عمیق مکرر می‌شود تا نه تنها ظرفیت ریه شما افزایش یابد، بلکه هرگونه التهاب در مفاصل دنده را کاهش می‌دهد.

یاد بگیرید که وسایل سنگین را به درستی بلند کنید

فعال ماندن برای کمردرد التهابی عالی است، اما بلند کردن اجسام سنگین اینطور نیست. اگر مجبورید چیزی را بلند کنید، مثلاً یک تکه مبلمان یا کیسه مواد غذایی،  باید از تکنیک‌های توصیه شده توسط فیزیوتراپیست خود استفاده کنید، مانند استفاده بیشتراز ماهیچه‌های پا نسبت به عضلات پشت.

در هنگام رانندگی مراقب باشید

به قول قدیمی‌ها، تصادفات اتفاق می‌افتد، اما اگر کمردرد التهابی دارید، می‌توانید کارهایی برای جلوگیری از آن انجام دهید. به عنوان مثال، از رانندگی طولانی‌مدت یا مسافت‌های طولانی بدون وقفه اجتناب کنید.

 نشستن طولانی‌مدت در ماشین نیز می‌تواند درد و سفتی را بدتر کند و اگر پشت فرمان احساس خستگی می‌کنید، حتما بایستید و استراحت کنید.

تشک مناسب را انتخاب کنید

خوابیدن بر روی تشک مناسب، کمردرد التهابی را درمان نمی‌کند، اما ممکن است کمک کند در هنگام استراحت وضعیت بدنی خوبی داشته باشید.ت

وصیه می‌شود روی تشکی که نه خیلی سفت و نه خیلی نرم است بخوابید. همچنین پیشنهاد می‌شود که افراد مبتلا به کمردرد التهابی سعی کنند هر شب حدود 30 دقیقه روی شکم خود بخوابند تا به حفظ وضعیت بدن کمک کنند.

مترجم: نرگس قاسمی پناه
منبع: everydayhealth
 
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو