نکاتی برای زندگی با اختلال افسردگی
30 فروردین 1401 ساعت: 10:1



برخی روزها سپری کردن ایام با اختلال افسردگی اساسی که به سادگی با عنوان افسردگی نیز شناخته می‌شود، آسان‌تر از روزهای دیگر است. اما در سایر مواقع حتی انجام فعالیت‌های روزانه‌ ممکن است بسیار سخت شود.
اوقاتی را در طبیعت بگذرانید

چندین مطالعه نشان داده است که گذراندن وقت در طبیعت برای سلامت و تندرستی بدن مفید است.
آیا می‌دانید که صداهای آرام‌بخش طبیعت می‌تواند فشارخون و سطح هورمون استرس کورتیزول را کاهش دهد؟

زندگی در اطراف درختان و قدم زدن در طبیعت می‌تواند خلق و خو را بهتر کند و حتی عمر انسان را طولانی‌تر می‌کند. همچنین میزان افسردگی، استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد.

وقتی پرندگان، درختان، مناظر طبیعی را می‌بینید و سایر صداها را می‌شنوید، راحت‌تر می‌توانید نگرانی‌ها و افکار منفی را کنار بگذارید. بنابراین زمانی را به نشستن یا قدم زدن در بیرون از خانه سپری کنید.

زیاد کار انجام ندهید

پذیرفتن تعهدات زیاد آسان است. اگر زیاد کار دارید، یاد بگیرید «نه» بگویید. اشکالی ندارد که برای خودتان زمان استراحت داشته باشید، به خصوص مواقعی که احساس خستگی می‌کنید. زمانی را به خودتان اختصاص دهید تا احساس نکنید همیشه در حال تکاپو و دویدن هستید.

اوقاتی را با دیگران بگذرانید

با اینکه نه گفتن بسیار مهم است، همچنین مهم است که خودتان را از دیگران جدا نکنید و منزوی نشوید. شاید برخی مواقع دوست نداشته باشید که دعوتی را بپذیرید و بخواهید تنها باشید اما به طور منظم با خانواده و دوستانتان دور هم جمع شوید، حتی اگر فقط از طریق تلفن یا تماس تصویری باشد.

تنهایی و حالت انزوا، افسردگی را بدتر می‌کند. شما می‌توانید گروهی را پیدا کنید که جلسات، مشاوره و برخی منابع را برای کمک به افراد مبتلا به افسردگی ارائه می‌دهند. صحبت کردن با افرادی که احساسی مشابه شما دارند، موثر است. از پزشک یا درمانگرتان بخواهید تا برای راهنمایی شما، گروهی را معرفی کند.

اگر به نظرتان زمان زیادی را می‌طلبد، می‌توانید یک تماس هفتگی یا پیاده‌روی منظم با یکی از دوستانتان داشته باشید.

یک دفترچه یادداشت داشته باشید

نوشتن به شما کمک می‌کند تا احساسات خود را بیان کنید و حالت‌هایی که دارید را در آن بنویسید. این یک روش خصوصی برای از بین بردن غم، عصبانیت، درد یا هر احساس دیگری است که دارید.

وقتی به گذشته نگاه می‌کنید و آنچه که نوشته‌اید را می‌خوانید، به شما کمک می‌کند تا بدانید افراد، اتفاقات یا مکان‌ها چه احساسی را در شما ایجاد کرده‌اند.

تصمیمات مهم را به تعویق بیندازید

وقتی احساس ضعف می‌کنید، انتخاب‌های مهم انجام ندهید. زمانی که افسرده هستید، تصمیم گرفتن در مورد چیزهای کوچک نیز ممکن است سخت باشد. صبر کنید تا برای حل مسائل بزرگ احساس بهتری داشته باشید. اگر اکنون نیاز به یک تصمیم‌گیری جدی دارید، در مورد انتخاب‌های خود با افرادی صحبت کنید که به خوبی شما را می‌شناسند و می‌توانند هر دو طرف موقعیت را در نظر بگیرند.

همواره بیاموزید

 در مورد افسردگی به یادگیری‌تان ادامه دهید. مطالعات و درمان‌های جدید همیشه وجود دارد. درست است که دانش، قدرتمند است. هرچه بیشتر بدانید، هنگام برخورد با مشکلات خود، بیشتر احساس توانایی خواهید کرد.

توقف نکنید

عادت به نشخوار فکری آسان است، زمانی است که بارها و بارها به چیزی فکر می‌کنید.

درعوض، سعی کنید هنگام انجام آن، آگاه شوید و یاد بگیرید که خودتان را متوقف کنید. در عوض به چیزی که مفیدتر است فکر کنید و افکارتان را بر روی آن متمرکز کنید.

مترجم مهتا زمانی‌نیک
منبع WebMD
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو