چگونه یک تمرین تنفسی ساده استقامت شما را هنگام ورزش بهبود می‌بخشد
27 فروردین 1401 ساعت: 08:1



«تمرینات قدرتی عضلانی دمی با مقاومت بالا» (IMST)یک تمرین مقاومتی است که برای تقویت عضلات تنفسی ما استفاده می‌شود.
 این روش که در ابتدا در دهه 1980 طراحی شد، راهی برای تقویت عضلات تنفسی افراد مبتلا به بیماری تنفسی با دم از طریق یک دستگاه دستی است که مقاومت ایجاد می‌کند مانند تنفس از طریق نی.

تمرینات هوازی معمولی می‌توانند آمادگی قلبی تنفسی و تحمل ورزش را که هر دو عامل خطر مستقل برای بیماری‌های قلبی عروقی هستند، بهبود بخشد. 

با این حال، پیروی از دستورالعمل‌های فعالیت بدنی در بزرگسالان به دلیل کمبود زمان و سایر علل، کمتر مورد استقبال است، و نشان می‌دهد که مداخلات جدید و کارآمد در سبک زندگی سالم مورد نیاز است که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را با افزایش سن کاهش دهد.

12 درصد افزایش تناسب اندام بعد از 6 هفته

برای این مطالعه، فریبرگ و تیم آنها 35 نفر از افراد 50 ساله و بالاتر را به دو گروه تقسیم کردند. یکی از IMST در مقاومت بالا استفاده می‌کرد و دیگری یک گروه "کنترل" بود که از دستگاه در مقاومت کم استفاده می‌کرد. هر دو گروه به مدت شش هفته هر روز تمرین IMST را به مدت 30 تنفس (حدود پنج دقیقه) انجام دادند.

هدف این بود که بررسی شود آیا شش هفته IMST با مقاومت بالا می‌تواند آمادگی قلبی تنفسی یا تحمل ورزش را بهبود بخشد.

یافته‌ها پس از 6 هفته نشان داد که گروه با مقاومت بالا 12 درصد بهبودی را در آزمون زمان از تردمیل تا خستگی تجربه کردند، در حالی که گروه کنترل با مقاومت کم هیچ بهبودی را نشان نداد.

فریبرگ گفت: 12 درصد بهبود در تحمل ورزش با IMST با مقاومت بالا امیدوارکننده است، زیرا حدود سه چهارم افزایش تحمل ورزش را که با مداخلات تمرینی هوازی سنتی مشاهده شده بود، 

در حالی که به زمان بسیار کمتری برای تکمیل نیاز دارد، برانگیخت.IMST با مقاومت بالا یک استراتژی امیدوارکننده، با زمان کارآمد و کم مانع برای بهبود تحمل ورزش و سلامت قلبی عروقی در میانسالی و بزرگسالان مسنتر است.

این مطالعه نشان داد که ورزش تنفسی می‌تواند نقش کلیدی در کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی در افراد مسن داشته باشد.

پس از شش هفته ارزیابی، گروه IMST به طور متوسط 9 نقطه کاهش در فشار خون سیستولیک (بالاترین عدد) را تجربه کرد. آنها همچنین شاهد بهبود قابل توجهی در سلامت شریانی و افزایش سطح اکسید نیتریک بودند، مولکولی که برای جلوگیری از تجمع پلاک لازم است.

IMST برای استفاده بی‌خطر است. با این حال، باید تحت هدایت یک متخصص مراقبتهای بهداشتی اجرا شود.

مترجم: نرگس قاسمی پناه
منبع: healthline
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو