تغذیه ورزشکاران در قرنطینه خانگی
2 اردیبهشت 1399 ساعت: 08:2



در خانه ماندن برای ورزشکاران که عادت داشتند هر روز بیرون از منزل ورزش کنند، بسیار سخت است. علاوه بر کسالت و یکنواختی قرنطینه، این افراد نگرانی از تغییر اندام و فیزیک بدنی شان دارند. به همین دلیل لازم است تا به اصول تغذیه خود توجه بیشتری کنند تا در کنار حفظ سلامت عمومی بدن شان، دچار اضافه وزن یا تحلیل عضلانی نشوند.
در این میان، نکات کلیدی وجود دارد که در ادامه این مطلب به آنها اشاره کرده ایم.

پرهیز از رژیم های سختگیرانه

در این روزها به جای اندازه گیری کالری غذاها و محروم کردن خود از برخی خوراکی ها، بهتر است به نیاز غذایی بدن توجه شود. مطالعات بسیاری نشان می دهد که رژیم های غذایی سختگیرانه و محدود، در طولانی مدت موثر نیستند و عموما با افزایش وزن پس از قطع رژیم همراه هستند. در واقع باید به احساس گرسنگی بدن اهمیت دارد و در حد سیری واقعی غذا خورد، نه آنکه پرخوری کرد. همچنین، باید تمام گروه های غذایی در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود تا انواع ویتامین، پروتئین، کالری و دیگر مواد مغذی ها در حد نیاز و سطح فعالیت دریافت شود تا تعادل غذایی رعایت شود.

اجتناب از ریزه خوری

استرس و اضطراب قرنطینه خانگی ممکن است فرد را نسبت به سبک غذایی بی توجه کند و برای احساس آرامش به ریزه خوری و مصرف مداوم تنقلات شیرین روی آورد. طبیعی است تماشای تلویزیون و تغییر در برنامه های زندگی علاقه به این خوراکی ها را افزایش می دهد اما باید توجه داشت که به اندازه متعادل مصرف شود زیرا درغیر این صورت به سرعت زمینه ساز چاقی خواهند بود. به خصوص از مصرف تنقلاتی مانند چیپس هنگام تماشای فیلم اجتناب کنید زیرا هیجان این زمان مانع از تصمیم گیری درست در مورد تغذیه صحیح در شما خواهد شد.

پیشگیری از تحلیل عضلانی

مصرف۳ وعده غذای اصلی و رعایت ریتم تغذیه متعادل در این دوران نیز باید رعایت شود. هیچ یک از وعده های غذا نباید به خاطر بی اشتهایی یا خوابیدن حذف شوند. باید مراقب بود که دریافت پروتئین های گیاهی و حیوانی باید افزایش پیدا کند. مرغ، ماهی، تخم مرغ و حبوبات منابع پروتئینی ارزشمند برای ورزشکاران هستند. به علاوه، با انجام تمرینات کششی، عضلانی و استقامتی البته نه در حد شدید، به تقویت عضلات کمک می کنند.

رعایت تنوع غذایی

مصرف خوراکی های متنوع و تعادل غذایی یکی از اصول پیشگیری از اضافه وزن است. کمبود کالری نیز به اندازه پرخوری و دریافت کالری زیاد عامل چاقی خواهد بود. اگر بدن به اندازه کافی غذا دریافت نکند، برای تامین انرژی، چربی را ذخیره می کند و به همین دلیل ورزش تاثیر مثبتی نخواهد داشت. در مصرف منابع نشاسته ای نیز باید اعتدال را رعایت کرد زیرا مصرف زیاد این گروه از مواد غذایی به خصوص اگر از انواع تصفیه شده باشند، موجب اختلالات گوارشی می شود که استرس نیز آن را تشدید خواهد کرد. در ضمن، سبزیجات و میوه ها نیز حتما باید در برنامه روزانه جای داده شوند و سهم بزرگی از برنامه غذایی را داشته باشند.

و آخر اینکه...

مطمئن باشید که با انجام منظم فعالیت ورزشی، بدن به این سبک از زندگی عادت می کند. پس در این دوران نیز به این نیاز بدن تان پاسخ دهید و تمرین های کششی و استقامتی را در منزل انجام دهید. بدین ترتیب، اشتهایتان نیز تنظیم می شود و غذا خوردن فقط هنگام گرسنگی واقعی انجام خواهد شد.

ترجمه: مریم سادات کاظمی
منبع: huffingtonpost.fr
چطور از تحلیل عضلانی در قرنطینه خانگی پیشگیری کنیم
تقویت عضلات؛ با تغذیه و ورزش در قرنطینه خانگی
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو