تمرین‌های خودمراقبتی که برای فصل بهار عالی هستند
15 فروردین 1401 ساعت: 17:1



نیازهای شما در طول زمان تغییر می‌کند، پس چرا از انرژی تمیز کردن بهار خود برای بازسازی در روال مراقبت از خود استفاده نکنید؟


1. بارگذاری در فصل بهار 


بر کسی پوشیده نیست که پر کردن بشقاب خود با میوه‌ها و سبزیجات (و پیروی از سایر عادات غذایی سالم) برای سلامت جسمانی مفید است و محققان شروع به توجه بیشتر به چگونگی افزایش سلامت روانی این غذاها کرده‌اند. توصیه می‌شود به غذاهای فصل بهار متصل شوید و آنها را در سبک زندگی غذایی خود بگنجانید.


2. با پیاده‌روی از روزهای طولانی‌تر استفاده کنید


چند پیاده‌روی کوتاه در طول روز انجام دهید یا حتی ۱۰ دقیقه یا بیشتر بیرون بروید تا از هوای ملایم‌تر و نور خورشید بیشتر استفاده کنید.


بیرون بودن (و مخصوصاً ورزش کردن در فضای باز) می‌تواند به کاهش استرس و افزایش سریع خلق‌و‌خو کمک کند. قرار گرفتن در فضای باز در نوروز ممکن است به کاهش علائم افسردگی، افزایش شادی، کاهش روان رنجوری و موارد دیگر کمک کند.و قرار گرفتن در معرض نور در طول روز می‌تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد.


3. جلو پنجره خود گلدان بگذارید


بخشی از چیزی که بهار را بسیار جادویی می‌کند، روشی است که طبیعت به طور ناگهانی پس از ماه‌ها زمستان تاریک زنده می‌شود. با کاشت گیاهان در نزدیکی یک پنجره روشن یا حتی خرید مرتب گل برای خود، مقداری از این جادو را به خانه خود بیاورید.


تحقیقات نشان می‌دهد که سبز کردن فضای شخصی‌تان به این روش‌ها می‌تواند به شما کمک کند حتی زمانی که در داخل خانه هستید احساس ارتباط بیشتری با طبیعت کنید. بر اساس مطالعه‌ای، فضای سبز داخلی (معروف به گیاهان آپارتمانی) با علائم افسردگی کمتر در طول قرنطینه‌های اولیه کووید19 همراه بود.


4. برای محافظت از زمان خود، در هنگام کار با رسانه های اجتماعی مرز و زمانبندی داشته باشید


بهار زمان بسیار خوبی برای تامل و شناسایی جایی است که ممکن است در زندگی خود به یک مرز نیاز داشته باشید، و آن مرز را تعیین کنید. روال‌ها و فعالیت‌های روزانه ما با فصول تغییر می‌کند، بنابراین تعیین مرزها برای این فصل مفید است.


مترجم: نرگس قاسمی پناه

منبع: everydayhealth

 

 
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو