بهترین خوراکی‌‌ها برای نخستین وعده روز
9 فروردین 1401 ساعت: 09:1



علاوه بر اینکه صبحانه وعده غذایی مهم است، انتخاب خوراکی‌های سالم نیز اهمیت دارد تا انرژی موردنیاز بدن پس از چند ساعت گرسنگی تامین شود و تمایل به ریزه‌خوری و پرخوری در وعده ناهار کاهش پیدا کند. 

در ادامه این مطلب به مواد غذایی اشاره خواهیم کرد که در وعده صبحانه می توان آنها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار داد.

 

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ یکی از خوشمزه‌ترین و مغذی‌ترین خوراکی‌ها برای صبحانه است. مطالعات نشان می‌دهد خوردن تخم‌مرغ در صبح احساس سیری را افزایش می‌دهد، نیاز به کالری بیشتر در وعده بعد را کم می‌کند و در حفظ قند خون و ثابت‌ماندن سطح انسولین موثر است. به علاوه، تخم‌مرغ منبع غنی از پروتئین است و انتخاب مناسبی برای ورزشکاران صبحگاهی خواهد بود.

 

ماست یونانی

ماست یونانی در کنار بافت نرم و دلچسب، بسیار مغذی است و به‌خاطر غلظت بالا، منبع عالی پروتئین نیز محسوب می‌شود. بعضی از انواع ماست یونانی سرشار از پروبیوتیک‌هاست که به عملکرد مطلوب روده‌ها نیز کمک می‌کند. برای افزایش مقدار ویتامین‌ها، املاح و فیبر می‌‌توان مقداری میوه تازه یا خشک نیز به آن اضافه کرد.

 

بلغور جودوسر

بلغور جودوسر برای کسانی که تمایل به مصرف غلات در وعده صبحانه دارند، بسیار مناسب است. یک فنجان بلغور جودسر پخته حدود 6 گرم پروتئین دارد که نمی‌تواند تامین‌‌کننده پروتئین موردنیاز بدن باشد اما فیبر بالا در احساس سیری مزیت خوبی است. برای جبران پروتئین می‌توان از شیر، پنیر یا تخم‌مرغ همراه آن استفاده کرد.

 

چای‌سبز

اگر تمایل به نوشیدنی گرم پس از بیدار شدن از خواب دارید، چای‌سبز را فراموش نکنید. این نوشیدنی سالم حاوی کافئین است که هوشیاری و خلق‌وخو را افزایش می‌دهد و از طرفی به تنظیم متابولیسم بدن نیز کمک می‌کند. البته مقدار کافئین چای‌سبز تقریبا نصف قهوه است. به‌نظر می‌رسد چای‌سبز نوشیدنی مناسبی برای مقابله با دیابت باشد زیرا به کاهش قند خون و تنظیم انسولین کمک می‌کند. 

 

اسموتی 

انواع اسموتی میوه‌ها و سبزیجات توصیه عالی برای افرادی است که صبح‌ها چندان تمایلی به خوردن صبحانه ندارند. میوه‌ها و سبزیجات با تامین ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها به احساس شادابی کمک می‌کنند اما می‌توان برای افزایش ریزمغذی‌ها از پودر مغزها نیز استفاده کرد. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع: partnershipinternational.ie

فواید پودر گوجه‌فرنگی؛ از تقویت ایمنی تا تسهیل گوارش 

اگر اوره تان بالاست، این توصیه های تغذیه ای را جدی بگیرید!​​​
خوراکی‌هایی با کمترین کالری برای رژیم کاهش وزن​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو