شش توصیه برای کاهش غبغب تا شب عید
1 اسفند 1400 ساعت: 15:12



داشتن غبغب مشکلی است که به‌خصوص برای افرادی که اضافه وزن ندارند ناخوشایند است. مهمترین کار برای کاهش این مسئله تقویت ناحیه زیر چانه است. البته که غبغب مشکلی در سلامتی محسوب نمی‌شود اما اگر می‌خواهید تا عید آن را تا میزان قابل قبولی کاهش دهید بهتر است دست به کار شوید.

غبغب چیست؟

 

غبغب یک لایه چربی ضخیم است که زیر چانه آویزان می‌شود. اندازه غبغب متناسب با اضافه وزن، ضعف بافت‌های پوستی و سن و سال فرد متفاوت است. یکی از رایج‌ترین روش‌های خلاص شدن از غبغب جراحی زیبایی است. 

 

اما در کنار آن ورزش‌ها و روش‌های طبیعی دیگری نیز وجود دارند که برای پیشگیری و همچنین کاهش این مشکل موثر عمل می‌کنند. برای اینکار کافیست روزانه 10 دقیقه زمان صرف ورزش‌های مخصوص کوچک کردن غبغب کرده و در کنار آن عادت‌های سالمی نیز در پیش بگیرید. به این معنی که سبک زندگی سالمی داشته باشید.

 

6 توصیه برای کاهش غبغب


ورزش‌های مخصوص گردن انجام دهید


این ورزش‌ها بسیار ساده هستند و در هر مکانی می‌توانید  انجام دهید. علاوه بر این اگر از گردن درد نیز رنج ببرید این ورزش‌ها تسکین‌دهنده بوده و به کاهش دردهای گردن‌تان نیز کمک می‌کنند.

 

در حالت نشسته یا ایستاده، سر را پایین بیاندازید و لبها را به مدت چند ثانیه جمع کنید. سپس کل گردن‌تان را بکشید.

 

سرتان را به آرامی برای چند ثانیه به یک سمت خم کنید و سپس همین حرکت را برای سمت دیگر نیز تکرار کنید.

 

ورزش با توپ را امتحان کنید

 

یک توپ تنیس را زیر چانه خود قرار داده و آن را محکم رو سینه خود نگهدارید. آن را فشار دهید و سپس رها کنید.

 

آدامس بجویید


جوییدن آدامس یک ورزش ساده و راحت است که به تقویت عضلات ناحیه غبغب کمک می‌کند. البته توصیه می‌شود حتما از آدامس‌های فاقد قند استفاده کنید تا ورزشتان به اضافه وزن یا مشکلات دندانی ختم نشود. 

 

مراقب خورد و خوراکتان باشید

 

اگر غبغب‌تان منشا ژنتیکی داشته باشد ورزش‌های بالا را امتحان کنید و اراده به خرج دهید. در عوض اگر غبغب‌تان ارتباط مستقیمی با اضافه وزن داشته باشد علاوه بر ورزش‌های پیشنهاد شده لازم است که در برنامه غذایی‌تان نیز تغییراتی ایجاد کرده و حتما رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید. 

 

زمانی که صحبت از رژیم غذایی درست به میان می‌آید اکثر افراد بی‌درنگ چربی‌ها را حذف می‌کنند. اما یادتان باشد که نباید چربی‌ها را به‌طور کلی از برنامه غذایی حذف کردن چون برای بدن و حتی جذب ویتامین‌ها ضروری هستند. 

 

تنها کاری که باید کنید این است که از مصرف چربی‌های مضر مانند موادغذایی سرخ‌شده، شیرینیجات صنعتی، سوسیس و کالباس و غیره بپرهیزید و در عوض از چربی‌های سالم مانند روغن‌های گیاهی سالم، آووکادو، آجیل، ماهی، زرده تخم‌مرغ و غیره غافل نشوید. 

 

یادتان باشد که از تغییر وزن ناگهانی نیز به‌شدت خودداری کنید. یادتان باشد که چاق شدن باعث تجمع چربی در بدن شده و به افزایش افت بافت‌ها منجر می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود غذاهای سالم میل کنید و از پرخوری بپرهیزید.

 

پوست گردن خود را سفت کنید

شل بودن پوست باعث افتادن پوست زیر چانه می‌شود. علاوه برانجام ورزش‌های مربوط به گردن و چانه باید به فکر مرطوب کردن پوست این ناحیه با کرم مرطوب‌کننده مناسب باشید. علاوه براین لازم است که برای از بین بردن سلول‌های مرده یک بار در هفته پوست گردن را لایه‌برداری کنید. این کار به احیای سلول‌های پوستی کمک می‌کند. شما می‌توانید از لایه‌بردارهای طبیعی مانند روشور برای اینکار استفاده کنید چون کاملا طبیعی و به صرفه است.

 

از قرار گرفتن زیاد در معرض خورشید بپرهیزید

 

آسیب‌های ناشی از قرار گرفتن مداوم و بیش از حد در معرض نور خورشید یکی از عوامل اصلی آسیب‌های پوستی و همچنین تشدید غبغب است. 

 

یادتان باشد قرار گرفتن طولانی در ساعات گرم روز در یک بازه زمانی طولانی باعث تخریب کلاژن و الاستین می‌شود و همین مسئله نیز به نوبه خود به پیری پوست و از دست رفتن استحکام و سفتی پوست منجر می‌شود. 

 

در نتیجه توصیه اکید می‌شود که در ساعات گرم روز یعنی ظهر بین ساعات 12 تا 16 از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید بپرهیزید. زمانی که از منزل خارج می‌شوید حتما کرم ضدآفتاب زده و به‌طور مرتب آب بنوشید.

 

ترجمه: فاطمه مهدی‌پور

منبع:  amelioretasante


برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو