کدام مغزهای خام بیشترین خاصیت ضدپیری را دارند؟!
3 بهمن 1400 ساعت: 09:11



وقتی درباره خوراکی‌هایی صحبت می‌کنیم که باید برای حفظ جوانی و شادابی مصرف شوند، مغزهای خام واقعا جزو بهترین گزینه‌ها هستند. به‌گفته متخصصان تغذیه، مغزهای خام به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل می‌توانند مکمل غذایی ارزشمند و مهمی باشند که به‌واسطه تراکم بالای مواد مغذی نهایتا به حفظ جوانی و مقابله با روندهای طبیعی پیری کمک می‌کنند. 

مغزهای خام به‌دلیل داشتن ویتامین‌های متنوع، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌های باکیفیت، شاخص گلایسمیک پایین، فیبرهای مرغوب، پروتئین و چربی‌های سالم واقعا گزینه‌های جایگزین بی‌نظیری برای میان‌وعده‌های ناسالم هستند. با کنار گذاشتن خوراکی‌های ناسالم مانند چیپس‌ها، چوب شور، ‌نوشابه‌های گازدار، کیک‌ها، کلوچه‌ها و بیسکویت‌ها و همچنین استفاده از مغزهای خام به‌جای آنها، کیفیت رژیم غذایی خودتان را ارتقا می‌دهید. البته بعضی از مغزهای خام دارای خواص بهتری برای مقابله با روندهای پیری هستند و در این مطلب هم می‌خواهیم درباره همین مغزهای خام صحبت کنیم. 

 

1. بادام 

بادام یکی از بهترین منابع برای دریافت ویتامین E است که می‌تواند از پوست در برابر پرتوهای فرابنفش خورشیدی محافظت کند، رطوبت پوست را در سطح مطلوب نگه دارد و به ترمیم بافت‌های پوستی هم کمک برساند. همه این عملکردها دارای نقش مهمی در داشتن پوست سالم و درخشان هستند و می‌توانند کاری کنند که پوست شما جوان‌تر به نظر برسد. 

 

2. گردو 

گردو به‌عنوان یکی از بهترین منابع برای دریافت اسیدهای چرب امگا-3، خاصیت ضدالتهابی بالایی دارد و می‌تواند به حفظ درخشندگی پوست و تقویت غشای پوست کمک کند. گردو از منظر متخصصان تغذیه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع برای دریافت پلی‌فنول‌ها هم شناخته می‌شود. پلی‌فنول خاصی به‌نام پدونکولاژین که در گردو یافت می‌شود، کیفیت آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی خاصی دارد که درنهایت می‌تواند اثرات مثبتی برای مقابله با شروع و پیشرفت بیماری‌های مختلف داشته باشد، ازجمله سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی‌ـ‌عروقی و بیماری‌های تحلیل‌برنده عصبی. 

 

3. پسته 

پسته دارای تراکم بالایی از پلی‌فنول‌ها و فلاونوئیدها است که همگی اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی بالایی دارند. پسته‌ به‌دلیل داشتن حجم بالایی از ترکیبات زیست‌فعال، در فهرست 50 ماده غذایی برتر از نظر کیفیت آنتی‌اکسیدانی قرار می‌گیرد. به‌گفته متخصصان تغذیه، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پسته به کاهش آکنه کمک می‌کنند و ظرفیت خوبی هم برای محافظت از پوست در برابر آسیب‌های سلولی دارند. 

 

4. بادام هندی 

بادام هندی خام دارای مقادیر قابل توجهی از ترکیبات زیست‌فعال است درحالی که طیف وسیعی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه،‌ فیتوسترول‌ها و حجم بالایی از فیبر را هم به بدن می‌رساند. همه این ترکیبات با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌ـ‌عروقی و مرگ‌ومیر ناشی از آنها مرتبط هستند، درحالی که خطر ابتلا به سندرم متابولیک و بیماری دیابت را هم کاهش می‌دهند. علاوه بر اینها، ‌بعضی از مطالعات علمی نشان داده‌اند که بادام هندی می‌تواند نقش مثبتی در ارتقای سلامت روان داشته باشد و تراکم مواد معدنی در استخوان‌ها را افزایش دهد. 

 

ترجمه: ندا احمدلو  

منبع: eatthis

میوه و سبزی بخورید تا خوب بخوابید! 

برای کاهش وزن کافی است غذا را خوب بجوید!​​​
چرا تمایل به کربوهیدرات‌ها در زمستان بیشتر می‌شود؟​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو