در دوران بارداری تان رژیم مدیترانه ای داشته باشید!
18 دی 1400 ساعت: 08:10



رژیم مدیترانه‌ای، جزء اصول تغذیه صحیح محسوب می‌شود که می‌تواند از بروز بیماری‌های مختلف نظیر دیابت و چاقی پیشگیری کند. این سبک تغذیه در دوران بارداری نیز توصیه می‌شود و به بهبود سلامت مادر و جنین کمک می‌کند. 

رژیم مدیترانه‌ای که شامل مصرف فراوان میوه‌ها و سبزیجات، گردو، روغن زیتون فرابکر، غلات سبوس‌دار و حبوبات در کنار مصرف متعادل ماهی و کاهش گوشت قرمز است، یکی از اصول صحیح تغذیه محسوب می‌شود. گرچه این رژیم غذایی به‌طور کامل از عوارض بارداری جلوگیری نمی‌کند اما براساس مطالعه محققان دانشگاه کوئین‌مری لندن، خطر ابتلا به دیابت بارداری را کاهش می‌دهد. 

 

محققان بریتانیایی با بررسی وضعیت 1250 خانم باردار مستعد ابتلا به دیابت بارداری که نیمی از آنها اصول رژیم مدیترانه‌ای را رعایت می‌کردند، دریافتند که اضافه وزن در این افراد حدود 2 کیلوگرم کمتر از گروه دیگر است و خطر دیابت بارداری نیز 35 درصد کاهش پیدا می کند. همچنین، احتمال تولد نوزاد با وزن بالا که زمینه‌ساز خطرات زیادی در آینده است نیز کمتر می‌شود. 

 

توصیه می‌شود مادر باردار طی این دوران توجه خاصی به سبک تغذیه خود داشته‌ باشد و اصول غذایی متعادل و متنوع را رعایت کند تا نیازهای خود و جنین اش تامین شود. به این ترتیب که حداقل 5 سهم میوه و سبزیجات در روز، غلات سبوس‌دار، لبنیات و منابع پروتئینی همچنین مصرف متعادل چربی‌های مفید حتما باید رعایت شود. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:TopSante.fr

5 تصور نادرست درباره هوس‌های غذایی 

انواع ترب را در رژیم غذایی روزانه تان بگنجانید!​​​
فواید استفاده از ویتامین D بعد از 50 سالگی​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو