10 عضو بدن که به اندازه کافی نمی‌شویید
14 دی 1400 ساعت: 19:10



بهداشت خوب با شستن بدن به روش صحیح شروع می‌شود. و اگرچه برخی از اعضای بدن وجود دارد که می‌توانید کمتر بشویید، برخی دیگر به شستشوی بیشتری نیاز دارند. 

پوست سر


در حالی که نیازی به شستن روزانه موهایتان نیست، مهم است که پوست سر خود را به طور روزانه اسکراب و ماساژ دهید تا از تجمع سلول‌های مرده پوستی که کنه‌ها و باکتری‌های بدن در آن حضور دارند جلوگیری شود. 


کمر


اگرچه کمر هنگام ایستادن زیر دوش خیس می‌شود، اما برای کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های پوستی و بافت‌های نرم به توجه بیشتری نسبت به آنچه که احتمالاً به آن می‌کنید نیاز دارد. 


زیر ناخن


باکتری‌های مدفوع می‌توانند در ناحیه زیر ناخن‌های شما ایجاد شده و ساکن شوند. 


پشت گوش‌ها


منطقه گرم و فرورفته پر از غدد چربی است که سبوم ترشح می‌کنند. اگر روزانه تمیز نشود ممکن است شروع به تولید بوی کپک کند. 


پایین و کناره‌های پا


مهم است که نه تنها پاهای خود را بشویید، بلکه روزانه آنها را با سنگ پا بشویید. روزانه بین انگشتان پا را با صابون ملایم بشویید و خشک کنید. 


ناف


ناف‌ها گرم هستند، دارای گوشه‌ها و شکاف‌هایی هستند که آن‌ها را به مکانی عالی برای پنهان شدن باکتری‌ها تبدیل می‌کند. شستن مرتب آن برای جلوگیری از عفونت بسیار مهم است. 


زبان


زبان دارای برجستگی‌های کوچک زیادی است که می‌توانند باکتری‌ها را پنهان کنند و در صورت تمیز نکردن منظم، باعث بوی بد دهان و حتی آسیب به دندان می‌شوند.


پشت گردن


پشت گردن گرم است و اغلب می‌تواند مرطوب باشد، به خصوص اگر موهای بلندی دارید یا به طور مکرر ورزش می‌کنید، که باعث مایت‌ها و باکتری‌ها می‌شوند. 


کشاله ران


آن‌ها معمولاً گرم می‌شوند و چین‌هایی دارند، بنابراین می‌توانند باکتری‌های مضری را در خود جای دهند که می‌تواند منجر به رشد موهای زیر پوستی، بوی بد و عفونت شود. 


آرنج و چین‌ها


آرنج‌ها و چین‌ها نه تنها در زندگی روزمره‌تان پنهان می‌شوند، بلکه اغلب آنها را روی سطوح کثیف بدون اینکه متوجه شوید قرار می‌دهید. می‌توانید پوست خشک و پوسته‌دار روی آرنج‌های خود ایجاد کنید که می‌تواند به عنوان دروازه ورود باکتری‌ها عمل کند و منجر به عفونت‌های پوست شود. 


مترجم: نرگس قاسمی پناه

منبع: thehealthy.com

 

دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو