هر آنچه باید درباره کلاه حمام بدانید!
6 دی 1400 ساعت: 14:10



محصولاتی مانند شامپوها و نرم‌کننده‌ها همیشه در میان وسایل حمام ما جای می‌گیرند، ‌اما یک وسیله دیگر هم هست که بیشتر ما آن را نادیده می‌گیریم: کلاه حمام. با کمک این وسیله کاربردی می‌توانید در فواصل بین شست‌وشوی موها به حمام بروید، درحالی که به‌راحتی از خیس شدن موها جلوگیری می‌کنید. اما کاربردهای کلاه حمام فقط به این مورد محدود نمی‌شود. 

کلاه حمام کاربردهایی مهم‌تر از محافظت از موها در برابر آب دارد 

 

بیشتر افراد تصور می‌کنند که کلاه حمام صرفا برای پیشگیری از خیس شدن موها استفاده می‌شود، ‌اما این ابزار کاربردی درواقع می‌تواند از تماس آب و بخار با محصولات حالت‌دهنده یا مراقبت از مو که روی موها پخش شده‌اند، ‌جلوگیری کند. 

 

 اگر این محافظت مهم از موها به‌درستی انجام نشود، ترکیبات این محصولات به‌راحتی توسط آب و بخار تجزیه می‌شوند و درون پوست سر نفوذ می‌کنند. از آنجایی که وظیفه اصلی پوست سر، ‌محافظت از غدد درونی و دفع سموم و مواد زائد از بدن است (مانند ذرات تعریق، چربی و سلول‌های پوستی مرده)، همه ما باید از نفوذ ترکیبات مرتبط با محصولات حالت‌دهنده یا مراقبت از مو به درون پوست سر جلوگیری کنیم. 

 

در طول ماه‌های پاییز و زمستان،‌ پوست سر بعضی افراد بیش‌ازحد خشک و حساس می‌شود. در این شرایط می‌توان شب‌ها از محصولات تغذیه‌کننده پوست سر برای ترمیم تحریکات پوستی در پوست سر کمک گرفت و سپس از کلاه حمام استفاده کرد. با این کار از اصطکاک موها در ساعات خواب شبانه جلوگیری می‌کنید و حالت موها را هم در سطح مطلوب نگه می‌دارید. 

 

اگر موهای مجعد و بافته‌شده دارید، حتما از کلاه حمام استفاده کنید 

 

کسانی که موهای مجعد و بافته‌شده دارند،‌ حتما می‌دانند که هر بار شستن موهایشان به وقت و هزینه زیادی نیاز خواهد داشت. رطوبت درون حمام باعث وزشدگی موهای این افراد می‌شود،‌ حالت موهایشان را خراب می‌کند و مهم‌تر از همه این‌که باعث شکنندگی تارهای موی آنان می‌گردد. اما کلاه حمام از موهای فر و مجعد در برابر رطوبت بیش‌ازحد محافظت می‌کند و حالت این موها را هم در سطح مطلوبی نگه می‌دارد. 

 

خرید محصولات باکیفیت را جدی بگیرید 

 

جدای از این موضوع که چه نوع مویی دارید،‌ کلاه حمامی که خریداری می‌کنید باید کاملا با اندازه سرتان تناسب داشته باشد و از ترکیبات باکیفیت و ماندگار ساخته شده باشد. به این نکته توجه کنید که شاید 5 یا 6 روز در هفته به این کلاه نیاز داشته باشید و اگر محصول انتخاب‌شده شما کیفیت مناسبی نداشته باشد یا اساسا محصول استانداردی نباشد، به سلامتی موهای شما آسیب می‌رساند. کسانی که از کلاه حمام برای به‌کارگیری ماسک مو استفاده می‌کنند، باید این کلاه را پس از هر بار استفاده به‌درستی بشویند. 

 

از هدبند در کنار کلاه حمام کمک بگیرید 


اگر می‌خواهید که کلاه حمام کاملا از نفوذ بخار به درون پوست سر جلوگیری کند، حتما از یک هدبند در کنار کلاه حمام کمک بگیرید. در ضمن اگر حمام شما خیلی بخار می‌کند، بعد از پایان حمام نباید سریعا کلاه و هدبند را بردارید، بلکه باید با همان حالت از حمام خارج شوید. این نوع رطوبت به‌راحتی موها و پوست سر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و درنتیجه باید از تماس آن با موها جلوگیری کنید. 

 

ترجمه: ندا احمدلو 

منبع: marthastewart

 

برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو