چرا کوتیکول ناخن‌های من همیشه پوسته‌ریزی دارد؟
20 آذر 1400 ساعت: 17:9



بسیاری از ما می‌دانیم که همزمان با سردتر شدن هوا باید وقت و دقت بیشتری را به مراقبت از پوست‌های خشک و لب‌های ترک‌خورده اختصاص بدهیم، اما چرا به کوتیکول ناخن‌ها توجه نمی‌کنیم؟ متاسفانه، کوتیکول ناخن‌ها یکی از مستعدترین قسمت‌های بدن برای خشک‌شدگی و پوسته‌ریزی است، درحالی که این مشکلات پوستی معمولا فقط به زمستان محدود نمی‌شوند و در تمام ماه‌های سال قابل مشاهده هستند. 

اگر فکر می‌کنید که پیشگیری از پوسته‌ریزی کوتیکول ناخن‌ها واقعا ممکن نیست، احتمالا وقت آن رسیده که رژیم مراقبت از پوست خودتان را به سطح بهتری ارتقا دهید. در ادامه این مطلب با راهکارهای مناسب برای پیشگیری از این مشکل پوستی آشنا خواهیم شد. 

 

کم‌آبی پوست باعث پوسته‌ریزی می‌شود 


کوتیکول ناخن‌ها بافت بسیار ظریفی دارد و پس از کم‌آبی پوست سریعا دچار پوسته‌ریزی می‌شود. بنابراین برای پیشگیری از این مشکل باید بیشتر از آنها مراقبت کنید. با سردتر شدن دمای هوا و افزایش گرمای فضاهای بسته مثل خانه، کوتیکول‌ها نیز سریع‌تر خشک می‌شوند و به همین دلیل هم آبرسانی مطلوب و همیشگی به بدن اهمیت زیادی پیدا می‌کند. 

 

رطوبت بهترین دوست شماست 

 

درمان مشکل پوسته‌ریزی کوتیکول‌ها در درجه اول به آبرسانی و مرطوب‌سازی پوست بستگی دارد. پس مطلقا نیازی به کندن یا بریدن تکه‌های جداشده کوتیکول نیست. 

 

اگر کوتیکول ناخن‌های شما پوسته‌ریزی زیادی دارد، باید از محصولات آبرسان و مرطوب‌کننده باکیفیت برای پوست دست‌ها استفاده کنید و روغن یا سرم مخصوص کوتیکول را هم به رژیم مراقبت از پوست اضافه کنید. 

 

هنگام استفاده از این روغن‌ها یا سرم‌ها نیز باید از مقادیر زیاد کمک بگیرید. اگر تازه این محصولات را خریده‌اید، در چند روز اول باید هر 2 ساعت از آنها استفاده کنید و شب‌ها قبل از خواب هم یک لایه ضخیم از سرم یا روغن کوتیکول روی کوتیکول ناخن‌ها قرار دهید. 


اگر می‌خواهید کیفیت آبرسانی به کوتیکول‌ها را بیشتر کنید، شب‌ها قبل از خواب باید از کرم مخصوص پوست دست در کنار سرم یا روغن کوتیکول کمک بگیرید. با این کار، پس از گذشت چند روز می‌بینید که کوتیکول ناخن‌ها چقدر وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند. 

 

پیشگیری، کلید اصلی برای داشتن کوتیکول سالم است 

 

بهترین راه برای پیشگیری از پوسته‌ریزی کوتیکول ناخن‌ها، همان روش بی‌نظیر برای درمان آنها است: آبرسانی و مرطوب‌سازی چندمرحله‌‌ای و کامل در طول تمامی روزها. درحالی که استفاده از سرم یا روغن کوتیکول با هدف درمانی باید هر چند ساعت یک‌بار تکرار شود، مراقبت پیشگیرانه از کوتیکول به تلاش‌های کمتری نیاز دارد (2 تا 3 بار استفاده از سرم یا روغن کوتیکول در طول روز). 

 

اگر کوتیکول ناخن‌های شما مستعد خشکی و پوسته‌ریزی باشد، پس از هر بار استفاده از محصولات ضدعفونی‌کننده یا شستن دست‌ها باید از روغن یا سرم استفاده کنید. در ضمن بهتر است که این سرم یا روغن در خودروی شخصی، میز کار، میز خواب و دیگر قسمت‌های خانه شما در دسترس باشد تا هیچ وقت مراقبت از کوتیکول ناخن‌ها را فراموش نکنید. 

 

ترجمه: ندا احمدلو

منبع: marthastewart


برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو