عادت به خوردن قارچ بر بهبود سلامت روان تاثیر دارد!
21 آذر 1400 ساعت: 07:9



قارچ سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است و جزء خوراکی‌های مفید محسوب می‌شود. مصرف منظم قارچ تاثیر مثبتی بر سلامت روان ما دارد و به‌نظر می‌رسد در مقابله با افسردگی موثر است. 

از بین ریزمغذی‌های موجود در قارچ باید به پروتئین‌ها اشاره کرد که تقریبا بالاترین سطح را در سبزیجات دارد. قارچ همچنین منبع غنی از فیبرها، ویتامین‌ها به‌خصوص ویتامین‌های گروه B وD، سلنیوم، فسفر، پتاسیم و منیزیوم است. از طرفی قارچ کالری، چربی و نشاسته کمی دارد. 


مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که مصرف قارچ تاثیر مثبتی بر سلامت روان به‌خصوص کاهش اضطراب دارد. از نظر نورولوژیک نیز روند تحلیل شناختی را کاهش می‌دهد زیرا سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است. 

 

در رابطه با تاثیر قارچ بر سلامت روان، گروهی از محققان دانشگاه پنسیلوانیا، اطلاعات پزشکی و سلامت 25 هزار مرد و زن با میانگین سنی 45 سال را طی ده سال بررسی کردند. نتایج حاکی از آن بود که گنجاندن قارچ در رژیم غذایی در حد متوسط با کاهش قابل‌توجه احتمال ابتلا به افسردگی همراه است. 

 

البته تاثیر بیشتری در مورد افرادی که قارچ زیاد مصرف کرده‌اند، دیده نشده است و یک تا دو وعده قارچ در هفته کفایت می‌کند. گرچه به نظر محققان انواع قارچ تاثیر مختلفی در این زمینه دارد اما به‌هرحال برای بهره‌مندی از خواص متعدد قارچ بهتر است در رژیم غذایی جای گیرد.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:Passionsante.fr

کدام عادت‌های غذایی به سیستم ایمنی آسیب می‌رسانند؟ 

سوپ خوردن چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟!​​​
کاهو بخورید، نه فقط به‌عنوان سالاد!​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو