اشتباهات استفاده از رژ لب
27 فروردین 1399 ساعت: 12:1



رژلب یکی از مرسوم‌ترین لوازم آرایش است که استفاده از آن تاثیر جدی در زیبایی و هماهنگی با آرایش صورت دارد. برخلاف تصور، در کاربرد رژلب باید دقت و مهارت به خرج داد زیرا بعضی اشتباهات جزیی هنگام انتخاب در رنگ، جنس و شیوه استفاده باعث می‌شود تا نه‌تنها لب، زیبایی خاصی پیدا نکند، بلکه عدم تناسب در صورت ایجاد شود.
برای جذابیت و آرایش عالی، رعایت چند نکته ساده اما کاربردی ضروری به نظر می‌رسد:

اشتباهات استفاده از رژ لب

خط‌لب نمی‌کشید

کشیدن خط‌لب را فراموش نکنید زیرا در غیر این‌صورت، لب‌ها مانند یک نقاشی، ناموزون خواهد بود. خط‌لب مانع از پخش‌شدن رژ به اطراف لب شده و حالت لب را به‌خوبی نشان می‌دهد. برای اینکه کشیدن مداد مانند یک شکل هندسی اطراف لب نباشد، چندین بار نوک مداد را پشت دست بکشید تا یکنواخت و موم آن کمی گرم شود.

به خاطر داشته باشید که خط‌لب باریک چهره را طبیعی‌تر جلوه می‌دهد. نکته مهم دیگر اینکه رنگ مداد را متناسب با چهره انتخاب کنید. خط‌لب خیلی تیره نیز باعث برجسته جلوه دادن لب می‌شود اما باید با رنگ رژ، در یک طیف رنگ باشد.

اشتباهات استفاده از رژ لب

خط‌لب را بیرون از خط طبیعی لب می‌کشید

بدتر از نکشیدن خط‌لب، شیوه استفاده نادرست از آن است. همان‌طور که خط باریک حالت لب را مشخص می‌کند، خط پهن و بیرون از لب، جلوه‌ای مصنوعی ایجاد می‌کند. پیش از کشیدن خط‌لب، کانسیلر (کرم‌پودر غلیظ زیر آرایش) را روی مرز لب و پوست بزنید و با برس اسفنجی روی آن بکشید تا کاملا جذب شود. سپس خط‌لب ظریف بکشید.

اشتباهات استفاده از رژ لب

از رژلب خیلی براق استفاده می‌کنید

رژ براق به لب‌ها حجم می‌دهد اما این درخشندگی نباید بیش از حد باشد زیرا حالتی مانند یک لایه موم اضافی روی لب را نشان می‌دهد. با اینکه چندین بار کشیدن رژ مات روی لب کاملا سطح را می‌پوشاند و در بهترشدن آرایش موثر است اما در مورد رژ براق حالتی شبیه به مایعی لزج و چسبناک روی لب ایجاد می‌کند.

بدون پاکسازی لب، رژ می‌زنید

قبل از زدن رژ، لب‌ها را لایه‌برداری و پوسته‌های مرده را تمیز کنید زیرا باعث خشکی و ایجاد خطوط ریز می‌شود. در واقع پخش شدن رنگ روی لب‌های ترک خورده، این عیب را برجسته‌تر نشان می‌دهد. علاوه بر این، لب‌های خشک آسیب‌پذیرترند و ترک‌های عمیقی ظاهر می‌شوند.

ترکیبی از موم، عسل و روغن نارگیل پاک‌کننده طبیعی برای لب است که به راحتی می‌توان در منزل آماده کرد. البته ماساژ ملایم لب‌ها با شکر یا عسل نیز به جداشدن پوسته‌های اضافی و سلامت لب کمک می‌کند.

اشتباهات استفاده از رژ لب

روی لب‌های خشک، رژ می‌کشید

پیش از کشیدن رژ، حتما از یک محصول رطوبت‌رسان روی لب استفاده کنید. حتی ممکن است پس از مدتی، لب‌ها دوباره خشک‌شده و نیاز باشد روی رژ نیز مرطوب‌کننده بزنید. یک راهکار موثر برای پیشگیری از خشکی لب‌ها، انتخاب رژ حاوی موم، روغن یا کره‌های طبیعی است. روغن‌های انبه، کاریته، نارگیل همچنین ویتامینE و اسید هیالورونیک معروف‌ترین ترکیبات رطوبت‌رسان رژ هستند.

بلافاصله پس از بالم یا موم‌لب، رژ می‌زنید

استفاده از محصولاتی مانند بالم یا موم‌لب برای حفظ رطوبت لب لازم است. البته رژ نباید بلافاصله روی آن کشیده شود زیرا باهم مخلوط شده و به اطراف پخش می‌شود. ابتدا این محصول را روی لب‌ها بزنید، سپس آرایش دیگر قسمت‌های صورت را انجام دهید و در نهایت رژلب بزنید. البته اگر عجله دارید، با دستمال کاغذی به آرامی روی لب‌ها بزنید تا چربی اضافی پاک شود.

اشتباهات استفاده از رژ لب

رژ اضافی را پاک نمی‌کنید

پخش‌شدن رژ روی دندان‌ها اصلا جلوه جالبی ندارد و تنها یک علت دارد؛ باقی ماندن مقدار زیادی رژ روی لب! حتما پس از کشیدن رژ، با دستمال کاغذی به آرامی روی لب بزنید. سپس انگشت را بین دو لب گذاشته و آرام ببندید تا اگرمقدار خیلی کم نیز باقی مانده، پاک شود.

اشتباهات استفاده از رژ لب

رژ را تثبیت نمی‌کنید

اگر با رعایت همه نکات ذکرشده، به درستی لب را آرایش کرده‌اید، حالا باید به فکر تثبت رژ باشید زیرا در غیر این‌صورت ممکن است رنگ رژ خیلی سریع تغییر کند. بهترین روش برای تثبیت رژ، ضربه زدن ملایم پد آغشته به پودر البته در طیف رنگ رژ روی لب‌ها است.

اشتباهات استفاده از رژ لب

رژ نامتناسب با رنگ پوست می‌خرید

رژلب نیز مانند کرم‌پودر در طیف رنگ‌های متنوعی وجود دارد، اما هنگام خرید باید رنگ رژ را طوری انتخاب کرد که هماهنگ با رنگ پوست باشد. ازطرفی رنگ رژ باید متناسب با موقعیت، لباس، آرایش صورت و سن باشد.


مترجم: مریم‌سادات کاظمی
منبع: www.selection.ca


استفاده از لوازم آرایش مشترک باعث انتقال کروناویروس می‌شود
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو