آیا ریش آقایان می‌‌تواند احتمال ابتلا به کرونا را افزایش دهد؟
26 اسفند 1398 ساعت: 12:12



یکی از مسایلی که می‌تواند از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری کند یا بالعکس فرد را بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری خطرناک قرار دهد، مدل ریش و سبیل در آقایان است.
یکی از مسایلی که می‌تواند از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری کند یا بالعکس فرد را بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری خطرناک قرار دهد، مدل ریش و سبیل در آقایان است. شاید به برخی از آقایان صورت بدون ریش یا سبیل یا حتی مدل‌های کوتاه ریش نیاید اما حداقل در شرایط اپیدمی بهتر است برای نجات جان خودشان و پیشگیری از آلوده شدن به ویروس، اینکار را انجام دهند و ریش‌شان را بزنند یا کوتاه نگه دارند. در حال حاضر بسیاری از افراد معروف و به‌ویژه کادر بیمارستانی چالشی راه انداخته‌اند و عکس‌های قبل و بعد خود را با صورت‌های تراشیده به اشتراک می‌گذارند.

در پوستری که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در سال 2017 منتشر شده است می‌توانید انواع گوناگونی از مدل‌های ریش و سبیل و نحوه استفاده از ماسک و بهترین مدل ریش و سبیلی که می‌تواند تا جای ممکن احتمال آلوده شدن فرد به ویروس را کاهش دهد، ببینید. در این پوستر برخی از مدل‌ها تیک سبز خورده‌اند که نشان می‌دهد این مدل بی‌اشکال است و وجود این مدل ریش و سبیل‌ها نمی‌تواند تهدیدکننده جان فرد در دوران شیوع کرونا باشد. براساس این پوستر ریش آقایان باید کاملا تراشیده شده باشد و تنها مدل‌هایی از سبیل که به‌خوبی زیر ماسک پنهان می‌شوند و در عین حال جلوی راه های هوایی نیستند، مناسبند.

آیا ریش آقایان می‌‌تواند احتمال ابتلا به کرونا را افزایش دهد؟


ضربدرهای قرمز به مدل‌هایی اختصاص داده شده که مو اطراف دهان است یا ماسک نمی‌تواند آن را به خوبی پوشش دهد.

بر خلاف باور بسیاری از مردان، موی صورت در برابر ویروس‌ها فیلتر مناسبی نیست. ویروس‌ها ذرات بسیار ریز و میکروسکوپی هستند که به سادگی از بافت متراکم موها رد می‌شوند. بررسی‌های انجام شده نشان داده سبیل و ریش بلند زیر ماسک 20 تا 1000 برابر می‌تواند آلوده‌تر از صورت تراشیده شده و بدون موی آقایان باشد.

گرچه استفاده از ماسک برای تمامی افراد توصیه نمی‌شود و ضروری نیست و تنها افراد مبتلا یا کسانی که مشکوک به ابتلا هستند باید از ماسک استفاده کنند اما متخصصان توصیه می‌کنند حتما موی صورت را به‌ویژه در شرایط بحرانی و شیوع کرونا کوتاه نگه دارید. بلندی و مدل موی صورت آقایان باید به اندازه‌ای باشد که جلوی راه‌های تنفسی را نگیرد و بهترین نوع همانطور که اشاره شد صورت کاملا تراشیده شده است.

ترجمه: سمیه مقصودعلی
منبع: economictimes.indiatimes.com
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو