تمرین‌های عالی برای کاهش افسردگی
22 آبان 1400 ساعت: 13:8



ورزش یک درمان افسردگی نیست، چنین چیزی وجود ندارد. اما تحقیقات زیادی نشان داده است که ورزش می‌تواند علائم افسردگی را کاهش دهد یا حتی از آن پیشگیری کند.

برای بهبود طبیعی خلق‌وخو بدوید


ملموس‌ترین مثال تمرینی که برخی مواد شیمیایی مغز را تحریک می‌کند،دویدن است. تصور می‌شود که این احساس سرخوشی به دلیل آزاد شدن اندورفین در مغز در پاسخ به فعالیت بدنی پایدار باشد. اندورفین درک شما از درد را کاهش می‌دهد و احساس مثبتی را در بدن ایجاد می‌کند. 


برای بهبود خلق‌تان وزنه بزنید


تمرینات قدرتی همچنین به تسکین علائم افسردگی کمک می‌کند. افرادی که افسردگی خفیف تا متوسط دارند، تمرین با وزنه می‌تواند تا حدودی یک تمرین مراقبه باشد. زمانی که در حال تمرین با وزنه هستید، ذهن شما بر روی کار انجام شده متمرکز است و به چیز دیگری فکر نمی‌کند.


یوگا را با سایر درمان‌ها ترکیب کنید تا احساس بهتری داشته باشید


تمرین یوگا فعالیت دیگری است که می‌تواند علائم افسردگی را کاهش دهد، به‌ویژه زمانی که با درمان‌های معمولی مانند درمان شناختی رفتاری همراه شود. زیرا انعطاف‌پذیری را بهبود می‌بخشند. شامل ذهن‌آگاهی، که افکار منفی تکراری را از بین می‌برد. افزایش قدرت؛ شما را از تنفس خود آگاه می‌کند، است. 


با حرکات زیبای تای‌چی استرس را از بین ببرید


این تمرین آرام و ملایم ممکن است به کاهش استرس و تسکین علائم افسردگی کمک کند. تمرین تای‌چی در یک محیط گروهی نیز ممکن است در تسکین افسردگی نقش داشته باشد. زیرا احساس استقلال و ارتباط با دیگران را تقویت کند. 


به طور منظم پیاده‌روی کنید تا به کاهش افسردگی کمک کنید


پیاده‌روی یک تمرین هوازی است که تقریبا برای همه مناسب است. تنها چیزی که لازم است یک جفت کفش راحت است. انجام کاری بهتر از انجام هیچ کاری از نظر فعالیت بدنی است. اگر افسردگی شما را کم تحرک کرده است، به آرامی شروع کنید و به تدریج زمان و مسافت را افزایش دهید.


با رفتن به خارج از منزل نور خورشید دریافت کنید


اگر از بودن در فضای باز لذت می‌‌برید، حتی فعالیت‌های ساده مانند باغبانی، پرتاب توپ با بچه‌هایتان، یا شستن ماشینتان ممکن است روحیه شما را خوب کند.


 بدین دلیل که نور خورشید افزایش ماده شیمیایی سروتونین را در مغز تسهیل می‌کند. کاهش سروتونین در ماه‌های سردتر و تاریک‌تر با برخی از موارد اختلال عاطفی فصلی مرتبط است.


با پرش کردن از افسردگی رها شوید


پریدن بر روی یک ترامپولین کوچک، راهی سرگرم‌کننده برای کارکردن بر سیستم قلبی عروقی بدون آسیب رساندن به مفاصل است. و راهی آسان برای اکسیژن‌رسانی به مغز و جریان بخشیدن اندورفین است. هنگام پریدن، مغز شما سروتونین و همچنین اکسی‌توسین را ترشح می‌کند که بهبوددهنده خلق‌وخو است.


مترجم: نرگس قاسمی پناه

منبع: everydayhealth 

دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو