ماسک خیار برای انواع پوست‌ها
22 آبان 1400 ساعت: 12:8



ماسک خیار یکی از ماسک‌های طبیعی و پرکاربرد در سرتاسر جهان است. خیار باعث تمیزی، نرمی، لطافت و شادابی انواع پوست‌ها می‌شود. استفاده از ماسک خیار بسیار ساده و ارزان‌قیمت است. به همین دلیل می‌توانید از فواید زیاد آن برای پوستتان بهره‌مند شوید.

ماسک خیار برای پوست‌های خشک


اگر پوست خشکی دارید خیار بهترین دوست شما خواهد بود. برای تهیه ماسک خیار به دو برش خیار، یک لیوان دمنوش بابونه و یک قاشق غذاخوری ژلاتین نیاز دارید. ابتدا یک قاشق غذاخوری بابونه را در یک لیوان آب‌جوش ریخته و اجازه دهید دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و یک قاشق ژلاتین به آن اضافه کنید. بعد از خنک شدن این ترکیب، خیار رنده شده را به آن اضافه کرده و به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار دهید و در نهایت با آب ولرم شستشو دهید. 


علاوه براین می‌توانید یک عدد خیار و یک عدد آووکادو را پوست گرفته و داخل مخلوط‌کن بیاندازید یا رنده کنید. سپس دو قاشق غذاخوری ماست و یک عدد سفیده تخم‌مرغ را نیز به آن اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا ماسک‌تان کاملا صاف و یکدست شود. خمیر بدست آمده را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید سپس آن را به پوست زده و بعد از 30 دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید.

 

ماسک خیار برای پوست‌های چرب


برای تهیه ماسک خیار مخصوص پوست‌های چرب به نصف عدد خیار، دو قاشق غذاخوری بلغور جوی‌دوسر، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری آب لیموترش نیاز دارید. 

 

خیار را ریز رنده کرده و با بقیه مواد مخلوط‌کنید. اگر پوست حساسی دارید آب لیموترش را حذف کنید. ماسک تهیه شده را به مدت 15 دقیقه روی پوست صورت بگذارید و در نهایت با آب ولرم شستشو دهید. 

 

علاوه براین می‌توانید یک عدد خیار متوسط و یک عدد گوجه فرنگی متوسط را پوست گرفته و داخل مخلوط‌کن بیاندازید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند. سپس پوست خود را با آب ولرم و صابون ملایم بشویید تا کاملا تمیز باشد. ماسک را روی پوست صورت بگذارید و بد از 15 دقیقه صورتتان را شستشو دهید.

 

ماسک خیار برای پوست‌های ترکیبی


افراد زیادی هستند که برخی از نواحی پوستشان چرب بوده و مابقی خشک است. به این نوع پوست، ترکیبی گفته می‌شود. برای استفاده از ماسک خیار کافیست نصف خیار و یک فنجان ماست داشته باشید. خیار را ورقه ورقه کرده و به همراه ماست در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا یکدست شود. ماسک به دست آمده را به پوست صورتتان بزنید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

 

علاوه‌براین می‌توانید نصف خیار را با سفیده تخم‌مرغ در مخلوط‌کن ریخته و کاملا هم بزنید تا کرمی سفید شود. سپس ماسک بدست آمده را روی پوست تمیز بزنید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید. می‌توانید این ماسک را تا سه مرتبه در هفته استفاده کنید.

 

ماسک خیار برای پوست‌های معمولی

 

ماسک مرطوب‌کننده با خیار می‌تواند پوست را بدون چرب کردن مرطوب کرده و باعث شادابی آن شود. برای تهیه این ماسک نصف خیار، 2 قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در مخلوط‌کن ریخته و ترکیب کنید تا کاملا یکدست شوند. یک لایه نازک از این ماسک را روی پوست صورت گذاشته و 20 دقیقه صبر کنید. در نهایت صورت خود را با آب ولرم بشویید.

 

ماسک ضدچروک با خیار

 

خیار فواید زیادی برای پوست دارد. خیار را شاداب و جوان‌کننده پوست بدانید. برای کاهش چین و چروک‌ها و پیشگیری از آنها می‌توانید نصف خیار پوست کنده، 2 قاشق غذاخوری بلغور جوی‌دوسر و یک قاشق غذاخوری روغن بادام را در مخلوط‌کن بریزید تا یک خمیر یکدست حاصل شود. ماسک را روی پوست تمیز خود بگذارید و 20 دقیقه صبر کنید. در نهایت نیز صورت خود را با آب ولرم فراوان بشویید.

 

ماسک خیار برای از بین بردن خستگی صورت

 

خیار برای کاهش التهاب چشم‌ها و شاداب کردن صورت بسیار موثر است. برای اینکار دو برش خیار روی چشم‌های بسته قرار دهید و به مدت 5 دقیقه دراز بکشید. بعد از برداشتن برش‌های خیار تاثیر سریع آن روی تغییر چشم‌هایتان را شاهد خواهید بود.

 

حرف آخر


بهتر است ماسک خیار را به‌خصوص اگر حاوی آب لیموترش باشد شب‌ها به‌ صورت بزنید. یادتان باشد ماسک را به دور دهان و دور چشم‌ها نزنید. 


قبل از استفاده از ماسک خیار حتما دست‌ها و صورتتان را بشویید و تمیز کنید. بهتر است ماسک خیار را دو بار در هفته استفاده کنید. حتما ماسک را درکنار مراقبت‌های لازم روزانه‌تان استفاده کنید. به این معنی که ماسک خیار نمی‌تواند جایگزین صددرصدی کرم ضدچروک یا کرم مرطوب‌کننده باشد.

 

ترجمه: فاطمه مهدی‌پور

منبع: amelioretasante


برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو