این دمنوش‌های گیاهی را در پاییز امتحان کنید!
11 آبان 1400 ساعت: 08:8



از میان درمان‌های سنتی، دمنوش‌های گیاهی پرمصرف‌ترین­ها هستند و تاثیر خوبی در پیشگیری از بیماری‌های شایع دارند. با رسیدن فصل پاییز و شیوع بیماری‌های فصلی می‌توان از خواص گیاهان برای حفظ سلامت بدن کمک گرفت.

در ادامه این مطلب به معرفی 3 دمنوش موثر خواهیم پرداخت که به ترتیب عبارتند از: 

 

1. دمنوش آویشن

آویشن یکی از بهترین گیاهان دارویی است که توسط سازمان بهداشت جهانی تایید شده ‌است. آویشن خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و فلاونوئیدهای آن در مقابله با رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از بیماری‌های ناشی از آن نقش دارند. این گیاه ضدعفونی‌کننده طبیعی محسوب شده و موجب کاهش التهاب های بدن می شود. البته در موارد ابتلا به اسهال نیز مفید است زیرا به پاکسازی بدن کمک می‌کند. 

 

2. دمنوش زنجبیل

گرچه زنجبیل به‌عنوان تسکین‌دهنده حالت تهوع شهرت دارد اما خواص این گیاه دارویی به این مورد محدود نمی‌شود. مصرف زنجبیل در روزهای سرد به گرم‌ نگه‌داشتن بدن کمک می‌کند. زنجبیل همچنین در مقابله با ویروس‌ها نقش دارد، مسکن طبیعی محسوب می‌شود و یک انرژی‌زاست. به‌طور کلی، مصرف دمنوش زنجبیل در فصول پاییز و زمستان یک توصیه سلامت محور محسوب می شود.  

 

3. دمنوش گزنه

دمنوش گزنه در شرایطی که توانایی بدن کاهش پیدا می کند، توصیه می‌شود و به رفع احساس خستگی روزهای سرد کمک می‌کند. گزنه سرشار از روی و کلسیم است و از دوران باستان به‌عنوان گیاه دارویی مصرف می‌شود. این دمنوش برخلاف تصور طعم تندی ندارد و می‌توان برگ‌های آن را همانند چای مصرف کرد. 

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:PassportSante.net

5 توصیه مهم پیش از شروع رژیم گیاهخواری

4 ماده غذایی که با درد مبارزه می‌کنند!​​​
اهمیت غذا خوردن همراه خانواده​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو