بهترین و بدترین کفش‌ها برای کمردرد
10 آبان 1400 ساعت: 16:8



کفش‌ها، کتانی‌ها و.... باید احساس راحتی بدهند و هیچ قسمتی از پای شما را نیشگون نگیرند، حتی زمانی که نو هستند. زمانی که کفش‌ها را امتحان می‌کنید، مدتی با آن‌ها قدم بزنید و به احساستان توجه کنید. مهم نیست که چقدر خوب به نظر می‌رسند، کفش‌های خیلی تنگ، خیلی گشاد، غیر‌حمایتی یا ناراحت‌کننده را به هیچ وجه نخرید.

به دنبال این ویژگی‌ها باشید:


ارتفاع پاشنه متوسط


کفش‌هایی با پاشنه خفیف بهترین هستند. این واقعیت که پاشنه‌های شما کمی بالاتر است، به مچ پا اجازه می‌دهد کمی بچرخد و به طور متفاوت بچرخد.


از طرف دیگر، پاشنه‌ای که به اندازه پنجه کفش یا پایین‌تر از آن باشد، بر نحوه چرخش پا و به نوبه خود، لگن تاثیر می‌گذارد. بر ستون فقرات و کمر تاثیر می‌گذارد و باعث کمردرد می‌شود.


بالشتک و جذب ضربه


علاوه بر ارتفاع پاشنه، اینکه پاشنه کفش چقدر ضربه را جذب می‌کند، برای کمر مهم است. برخی افراد در حین راه رفتن با پاشنه خود محکم‌تر از دیگران به زمین ضربه می‌زنند و شوک به پاها و کمر آنها وارد می‌شود. 


این مشکل می‌تواند در کسانی که کفش‌های مجلسی می‌پوشند تشدید شود، همین امر در مورد کفش‌های پاشنه لاستیکی یا گوه‌ای نیز صدق می‌کند. کفشی که خیلی سفت یا خیلی نرم نباشد مناسب است.


کفی‌های راکر-پایین


اینها برای همه مناسب نیستند، اما می‌توانند در برخی شرایط مفید باشند. آن‌ها کفی ضخیمی هستند که در جلو و گاهی اوقات پشت کفش خمیده می‌شوند و پا را قادر می‌سازند تا از طریق یک حرکت معمولی راه رفتن با فشار کمتری روی مفاصل و به طور کلی در پایین پا حرکت کند.


یکی از ویژگی‌های رایج کفش‌های درمانی است که برای افراد مبتلا به مشکلات پای مرتبط با دیابت تجویز می‌شود، و همچنین در برخی از مدل‌های کفش‌های کتانی و کفش‌های پیاده‌روی رایج‌تر شده‌اند.


صندل با پشتیبانی قوسی


به طور کلی، صندل‌ها و دمپایی‌ها پشتیبانی زیادی ندارند. اما صندل‌های خاص و به سبک ارتوپدی استثنا هستند. اینها مقدار مناسبی از قوس را فراهم می‌کنند.

اگر کمردرد دارید از این کفش‌ها اجتناب کنید


کفش‌هایی که ویژگی‌های زیر را دارند:


مراقب پاشنه‌های منفی باشید


صندل‌های غیر ارتوپدی، اگرچه برای پاهای شما خوب نیستند، اما برای پیاده‌روی سریع در داخل ساختمان یا در ساحل قابل‌قبول هستند، اما برای کفش‌های تمام روز توصیه نمی‌شوند، به خصوص اگر قبلاً کمردرد داشته باشید.


صندل‌های مجلسی همان مشکلاتی صندل‌های معمولی را نشان می‌دهند و از آن به عنوان "بدترین چیز برای کمر شما" یاد می‌شود. 


خیلی سفت یا خیلی نرم



با توجه به اینکه می‌خواهید کمی ضربه در کفش‌هایتان جذب شود، بهتر است از کفش‌هایی که «کاملاً سفت» هستند اجتناب کنید. کفش‌های مجلسی معمولی به دلیل نداشتن بالشتک در این دسته قرار می‌گیرند.


کفش‌های مینیمالیستی معمولاً توصیه نمی‌شوند


که گاهی به دلیل کف بسیار نازک کفش‌های پابرهنه نامیده می‌شوند، برای کمر خوب نیستند.


مترجم: نرگس قاسمی پناه

منبع: everydayhealth

دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو