موهای نازک و 6 اشتباه رایج
9 آبان 1400 ساعت: 19:8



امروزه می‌دانیم که عوامل مختلفی که ما هیچ کنترلی بر آنها نداریم (مانند بعضی از بیماری‌ها، داروها، افزایش سن، هورمون‌ها، ژنتیک و...) مهم‌ترین نقش را در نازک شدن موها دارند. با این‌حال، متخصصان می‌گویند که بعضی از عادت‌های روزانه ما موهای نازک را بیشتر در معرض آسیب‌پذیری قرار می‌دهند و باعث شکستگی یا ریزش آنها می‌شوند. 

در ادامه با 6 اشتباه رایج در میان افراد دارای موی نازک آشنا خواهیم شد. 


1. موهای خیس را با شدت به عقب می‌کشید 


بعضی افراد عادت دارند که پس از پایان حمام حتما موهایشان را با شدت زیاد به‌سمت عقب بکشند و مثلا موها را به حالت دم‌اسبی ببندند. اما این کار می‌تواند صدمات زیان‌باری برای موها داشته باشد، خصوصا برای موهای نازک. موها در حالت خیس ظرفیت کشسانی بیشتری پیدا می‌کنند و بنابراین به عقب کشیدن موها با شدت زیاد باعث آسیب‌دیدگی آنها خواهد شد. 


2. از روغن مو استفاده می‌کنید 


شاید استفاده از روغن مو حالت جذابی به موهای شما بدهد، اما چنین کاری به افراد دارای موهای نازک توصیه نمی‌شود چون معمولا تارهای موی این افراد پس از تماس با روغن مو بیش‌از‌حد سنگین می‌شود و به کف سر می‌چسبد. بنابراین اگر موهای نازکی دارید، از محصولات نرم‌کننده کمک بگیرید تا هم موهای سالم‌تری داشته باشید و هم حالت‌پذیری آنها را تقویت کنید. 


3. در انتخاب محصولات حالت‌دهنده دقت نمی‌کنید 


پیدا کردن محصولات حالت‌دهنده‌ای که بتوانند حجم و پُرپشتی مطلوبی به موها بدهند، یکی از دغدغه‌های اصلی افراد دارای موی نازک است. پس اگر می‌خواهید حجم و پُری مطلوبی به موهای نازک بدهید، قبل از روشن کردن سشوار حتما از مقدار کمی اسپری حجم‌دهنده استفاده کنید. 


4. از نرم‌کننده استفاده نمی‌کنید 


اگر دلیل شما برای استفاده نکردن از نرم‌کننده، ترس از صاف‌شدگی و شل‌شدگی موهایتان است، قطعا در اشتباه هستید. پوست کف سر هم دقیقا مانند صورت به رطوبت‌رسانی نیاز دارد و محصولات نرم‌کننده می‌خواهند همین کار را انجام دهند. درواقع افراد دارای موهای نازک هم به محصولات نرم‌کننده نیاز دارند، اما باید نوع متناسب با موهای خودشان را انتخاب کنند. محصولات نرم‌کننده حجم‌دهنده به‌نحوی طراحی شده‌اند که تعامل خوبی با موهای نازک و شُل داشته باشند. 


5. موهایتان را بیش‌ازحد می‌شویید 


اگر موهایتان نازک و شکننده است، نباید هرروز آنها را با شامپو بشویید. اصرار به شستن روزانه موهای نازک می‌تواند آنها را خشک‌تر و نازک‌تر کند و درنتیجه آنها را در وضعیت شدیدا شکننده‌ای قرار دهد. اگر فکر می‌کنید که موهایتان حتما به شست‌وشوی روزانه نیاز دارند، می‌توانید از شامپوی خشک در فواصل بین شستن موها با شامپو کمک بگیرید. شامپو خشک که حالت پودری دارد، هم حالت شاداب و باطراوتی به موها می‌بخشد و هم حجم بیشتری به موهای نازک می‌دهد. 


6. در استفاده از اکستنشن مو زیاده‌روی می‌کنید 


اکستنشن مو می‌تواند سریعا حالت پُرپشت و حجیمی به موهای نازک بدهد، اما به‌مرور زمان فشار زیادی به تارهای موی طبیعی وارد می‌کند و حتی می‌تواند باعث ابتلا به آلوپسی اسکار شود. بنابراین نباید استفاده از اکستنشن مو را به رویه‌ای همیشگی در زندگی‌تان تبدیل کنید. 

 

ترجمه: یوسف صالحی

منبع: dermstore


برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو