5 خطری که خود‌تشخیصی باعث آن می‌شود
30 مهر 1400 ساعت: 06:7



مهم نیست که از چه وب‌سایتی استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید خودتشخیصی ایده بدی است. آنقدرها هم که به نظر می‌رسد آسان نیست و می‌تواند شما را به نتیجه‌گیری نادرست برساند. با خیال راحت علائم خود را بررسی کنید، اما اجازه دهید پزشک تصمیم بگیرد که چه چیزی شما را بیمار می‌کند. در اینجا پنج اشتباه وجود دارد که می‌تواند به جای بهبود آسیب برساند.

1. بدون خواندن دستورالعمل از داروهای بدون نسخه استفاده می‌کنید


وقتی نوبت به داروهای بدون نسخه می‌رسد، بسیاری از مردم نگرشی بیهوده دارند و فکر می‌کنند "آنها واقعاً نمی‌توانند صدمه بزنند" و این نگرش اشتباه است. 


بسیاری از افراد با مصرف بیش از حد داروهای بدون نسخه (مانند مسکن) ،مسهل‌ها یا داروهای ضد اسید یا مصرف چیزی که با داروی دیگری که مصرف می‌کنند تداخل دارد، با مشکلات جدی سلامتی روبرو می‌شوند. مهم نیست که یک دارو چقدر بی‌ضرر به نظر می‌رسد، خواندن دستورالمل آن همیشه هوشمندانه است. 


2. در صورت تب، ضد‌اسهال مصرف می‌کنید


در صورتی که تب دارید یا خون یا مخاط در حرکات روده شما وجود دارد هرگز خود را در خانه با داروی ضد اسهال درمان نکنید. این علائم عفونت است و نیاز به تماس با پزشک دارد.


3. بدون تجویز پزشک روزانه از آسپرین مصرف می‌کنید


برخی افراد نباید هر روز آسپرین مصرف کنند، به خصوص که می‌تواند باعث خونریزی معده شود. پزشکان معمولاً آن را فقط برای افرادی توصیه می‌کنند که خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهند. زنان ممکن است به اندازه مردان از درمان آسپرین سود نبرند. به نظر می‌رسد برخی از افراد در برابر اثرات ضد لخته شدن آسپرین مقاوم هستند. 


4. ناگهانی داروی ضد‌اضطراب را قطع می‌کنید


اگر به مدت طولانی داروی ضد‌اضطراب مصرف می‌کنید ، ناگهان آن را قطع نکنید. در مورد نحوه کاهش تدریجی دوز با پزشک خود مشورت کنید. در غیر این صورت، ممکن است عوارض بسیار جدی مانند تشنج را تجربه کنید.


5. از آنتی‌بیوتیک‌های قدیمی برای عفونت جدید استفاده می‌کنید


اول، شما باید اولین نسخه را در همان ابتدا کامل کرده باشید. دوم، بسیاری از آنتی‌بیوتیک‌ها مخصوص نوع عفونت شما هستند. مصرف آنتی‌بیوتیک اشتباه ممکن است موثر واقع نشود و منجر به ایجاد باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک شود و درمان آن نوع عفونت را در دفعات بعدی دشوارتر کند.


مترجم: نرگس قاسمی پناه

منبع: thehealthy.com

دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو