این 5 عادت غذایی را تغییر دهید تا لاغر شوید!
18 مهر 1400 ساعت: 08:7



اگر فکر می‌کنید که باید وزن‌تان را کاهش دهید ولی به‌رغم همه تلاش‌ها همچنان در این کار به نتیجه نمی‌رسید، احتمالا عادت‌های غذایی نادرستی دارید که مانع از موفقیت شما در برنامه کاهش وزن می‌شوند. آشنایی با این عادت‌های غذایی نادرست و تلاش برای مقابله با آنها مجموعا حدود 1335 کیلوکالری را از رژیم غذایی شما کم می‌کند و نقش مثبتی در به موفقیت رسیدن برنامه کاهش وزن دارد. 

در ادامه این مطلب به عادت های غذایی نادرستی اشاره خواهیم که ترک آنها می تواند در کاهش وزن احتمالی تان موثر باشد. این عادت ها عبارتند:

 

عادت نادرست اول: خوراکی‌های پُرکالری را در حجم زیادی می‌خورید 

وقتی که در رستوران سیب‌زمینی سرخ‌کرده را به‌عنوان پیش‌غذا یا کیک شکلاتی را به‌عنوان دسر سفارش می‌دهید، ضرورتی ندارد که همه خوراکی ریخته‌شده درون ظرف را به‌تنهایی بخورید. پس اگر هوس کردید که این خوراکی‌های پُرکالری را سفارش دهید، همیشه فقط حجم کمی از آنها را در کنار غذای اصلی مصرف کنید و تکه‌های باقیمانده را با همراهان تان شریک شوید. یک بشقاب سیب‌زمینی سرخ‌کرده حدود 600 کیلوکالری دارد، درحالی که اگر نصف این مقدار را به دیگران بدهید، حدود 300 کیلوکالری کمتر دریافت خواهید کرد. 

 

عادت نادرست دوم: دستورپخت غذاها را تغییر نمی‌دهید 

فرض کنید که با دستورپخت یک غذای جدید آشنا شده‌اید، اما حجم ترکیبات پُرکالری و پُرچرب این دستورپخت بسیار زیاد است. در چنین مواقعی نباید از همان دستورپخت بدون تغییر پیروی کنید بلکه باید از مواد غذایی کم‌کالری و کم‌چرب به‌عنوان جایگزین کمک بگیرید. کاهش مقداری از حجم بخش‌های گوشتی غذا و اضافه کردن سبزیجات به غذا نیز ترفند موثری برای کاهش کالری غذاهاست. اگر این ترفند مهم را جدی بگیرید، میزان کالری هر وعده غذایی را حدود 400 کیلوکالری کاهش می‌دهید. 

 

عادت نادرست سوم: تمام غذای درون بشقاب را می‌خورید 

اگر در رستوران غذا می‌خورید یا یک ساندویچ بیرون‌بر سفارش می‌دهید یا حتی یک غذای مفصل را در خانه برای شام آماده می‌کنید، حتما نیمی از غذای درون بشقاب را دست‌نخورده باقی بگذارید و برای وعده غذایی بعدی نگه دارید. استفاده از سبزیجات بخارپز یا سالاد در کنار غذایی اصلی می‌تواند اجرای این ترفند غذایی مهم را راحت‌تر کند و حدود 415 کیلوکالری از رژیم غذایی روزانه کم کند. رعایت این نکته مخصوصا برای کسانی ضروری است که بیشتر از غذاهای آماده و رستورانی استفاده می‌کنند. 

 

عادت نادرست چهارم: افزودنی‌های پُرکالری را از برنامه غذایی تان حذف نمی‌کنید 

بعضی افراد ادعا دارند که در بیشتر وعده‌های غذایی از سالاد استفاده می‌کنند اما همچنان در کاهش وزن به نتیجه نمی‌رسند. معمولا استفاده از افزودنی‌های پُرکالری مانند سس‌های چرب، فرآورده‌های گوشتی، پنیرهای پُرچرب و... در کنار سالاد به چنین مشکلی منجر می‌شود. بنابراین، با کنار گذاشتن این افزودنی‌های پُرکالری از رژیم غذایی حداقل بین 70 تا 100 کیلوکالری صرفه‌جویی می‌کنید.

 

عادت نادرست پنجم: از غذاها برای مقابله با بی‌حوصلگی کمک می‌گیرید 

وقتی که بی‌حوصله یا ناراحت هستید، نباید برای مقابله با این حالت روانی سریعا دنبال خوراکی‌های پُرکالری بگردید. هر بار که چنین کاری را انجام می‌دهید، حدود 150 کیلوکالری دریافت می‌کنید. بنابراین، اگر بی‌حوصله یا ناراحت هستید، از فعالیت‌هایی مثل پیاده‌روی برای رفع مشکل کمک بگیرید. با این کار حداقل 150 کیلوکالری از رژیم غذایی روزانه تان را کاهش می‌دهید. 

 

ترجمه: ندا احمدلو

منبع: eatingwell

3 دلیل برای اینکه در پاییز به بخوریم! 

چرا نوشابه‌های لایت در دوران رژیم لاغری مناسب نیستند؟​​​
آیا صبحانه کاملی مصرف می‌کنید؟​​​
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو