برای طول عمر بیشتر در روز باید چقدر قدم بزنید؟
17 مهر 1400 ساعت: 19:7



احتمالاً یک یا دو عنوان را مشاهده کرده‌اید که نشان می‌دهد 10000 قدم در روز می‌تواند به بهبود سلامت شما کمک کند. شاید حتی یک ساعت هوشمند یا برنامه دارید که تعداد گام‌های روزانه شما را می‌شمارد تا به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. اما اگر فعال نیستید یا روزهای شما شامل یک رفت و آمد طولانی یا ساعت‌ها پشت میز کار است، تلاش برای دستیابی به 10000 قدم ممکن است مشکل به نظر برسد.

خبر خوب: پیاده‌روی کمتر از 10000قدم در روز فواید بی‌نظیری برای سلامتی دارد. در حقیقت، اگر قبلاً کمتر از آن قدم می‌زدید، تنها 4000 قدم در روز می‌تواند طول عمر را افزایش دهد.


با جمع آوری تحقیقات بیشتر، مشخص است که هدف برای سلامت طولانی‌مدت فعال ماندن است، نه لزوماً جمع آوری 10000 قدم.


فواید پیاده‌روی 10000 قدم در روز


تا حدی، مزایای سلامتی پیاده‌روی همه منظوره (نه تنها ورزش، بلکه تجمع قدم‌هایی که در طول روز برداشته می‌شود) با افزایش تعداد گام‌های روزانه افزایش می‌یابد.


مطالعات متعددی در مورد این مزیت وجود دارد. به عنوان مثال، مطالعه‌ای نشان داد که تجویز 10000 قدم در روز برای بزرگسالان کم‌تحرک و دارای اضافه وزن منجر به کاهش وزن آنها در طی 36 هفته آزمایش شد.


در بررسی چنین مطالعاتی، یکی از اشتباهاتی که برخی از مردم مرتکب می‌شوند این است که فرض می‌کنند نتایج در مورد هر گروه از افراد صدق می‌کند. به عنوان مثال، مطالعه بر روی "افراد مسن" لزوما نمی‌تواند نتایج را برای جمعیت جوان پیش‌بینی کند. یا مطالعه روی مردان لزوماً نمی‌تواند نتایج را برای زنان پیش‌بینی کند.


یکی از نمونه‌های بارز این امر، نشان داد که شاخص تراکم استخوان- شاخص بار تحمل‌کننده وزن بر استخوان‌ها (تاثیری که در حین راه رفتن رخ می‌دهد) می‌تواند تراکم مواد معدنی استخوان را در زنان پیش‌بینی کند، اما در مردان خیر. بدان معنی که برای زنان "با وزن متوسط" در مطالعه، کمی کمتر از 5000 قدم در روز با سرعت 1 متر در ثانیه با نمره خوب تراکم مواد معدنی استخوان همراه است.


اما برای زنان با وزن کم تر؟ نتایج یکسان نبود زنی که 20 درصد وزن کمتری نسبت به میانگین وزن دارد باید بیش از 18000 قدم در روز با همان سرعت پیاده‌روی کند تا نتایج تراکم معدنی استخوان یکسانی را تجربه کند. یا برعکس، او باید 10 هزار قدم را با سرعت سریعتر 1.32 متر در ثانیه طی کند تا نتایج مشابه را تجربه کند.


مترجم: نرگس قاسمی پناه

منبع: thehealthy.com

دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو