میران غذا و کاهش وزن چه ارتباطی دارند؟
17 مهر 1400 ساعت: 14:7



خیلی ساده به نظر می‌رسد یعنی زیاد غذا نخورید یا ننوشید اما ظاهراً می‌تواند گول‌زننده باشد. خوردن یا نوشیدن بیشتر از آنچه برنامه‌ریزی کرده‌اید، آسان است. وقتی اندازه واقعی غذا را تشخیص می‌دهید، ممکن است دچار اشتباه شوید. نکته‌اش اینست که اغلب کوچکتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.
بهترین راه تعیین میزان غذا در وعده غذایی این است که برچسب روی آن را ببینید و اندازه‌ آن را بدانید. به عنوان مثال، پیمانه اندازه‌گیری را با مقدار مناسبی از سبزیجات، برنج و غیره پر کنید و سپس آن را در بشقابتان برگردانید. این کار کمک می‌کند تا بدانید اندازه‌گیری غذا چگونه است.

به اندازه غذاها دقت کنید

 در خانه: 

• در وعده‌های غذایی از ظروف کوچکتر استفاده کنید.
• غذا را به مقدار مناسب سرو کنید و در این کار تردید نکنید. 
• غذاهای باقی‌مانده را جداگانه در ظرف بریزید و قسمت‌هایی را که احتمالاً برای مدتی نمی‌خورید را فریز کنید.   
• هرگز غذا را در بسته کاملش نخورید. 
• ظروف غذا را روی میز نگذارید، چون به احتمال زیاد آن را می‌خورید یا به عنوان وعده دوم، بدون آنکه بدانید مصرف می‌کنید.

 در رستوران: 

نصف غذا یا قسمت‌ کوچکتری از غذا را مصرف کنید. اندازه مناسب خودتان را بردارید و اضافه‌اش را کنار بگذارید. اگر دسر دارید، با دیگران قسمت کنید.

در سوپرمارکت: 

مراقب تنقلات کوچک باشید مانند کلوچه‌های کوچک، بیسکویت‌ها و پاستیل. بیشتر مردم بیش از آنچه که تصور می‌کنند، غذا می‌خورند و کالری اضافه می‌کنند. غذاهای بسته‌بندی را در اندازه‌های کوچک انتخاب کنید. اگر دوست دارید بستنی کوچک بخورید، ساندویچ بستنی یا سایر وعده‌های را به اندازه کوچک بردارید.

مترجم مهتا زمانی‌نیک
منبعWebMD
برچسب ها
دیدگاه کاربران

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

طراحی و اجرا توسط: هیاهو